۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۵

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس:

محور لار - جهرم پاسخگوی ترافیک کنونی نیست/لزوم ساماندهی جاده مرگ

محور لار - جهرم پاسخگوی ترافیک کنونی نیست/لزوم ساماندهی جاده مرگ

بندرعباس – نماینده مردم غرب هرمزگان با ذکر این نکته که مسیر لار-جهرم پاسخگوی ترافیک و حجم گسترده تردد های کنونی نیست، گفت: هموطنان زیادی جان خود را در این جاده از دست داده‌اند.

احمد جباری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حوادث ناگواری که در محور لار-جهرم رخ می‌دهد اظهار کرد: محور لار-جهرم در طول سال‌های اخیر جان صدها یا حتی چند هزار نفر را گرفته است و خانواده‌های آنان را تا ابد داغ‌دار کرده است.

وی ابراز داشت: با توجه به تردد بسیار زیاد غرب هرمزگان از این مسیر برای عزیمت به سراسر کشور و تردد دیگر هموطنان از نقاط مختلف کشور به جنوب فارس و هرمزگان، همواره شاهد ترافیک شدید در این محور بوده ایم که به همین دلیل، بسیاری از همشهریان به واسطه‌ی حادثه خیز بودن این مسیر، در حوادثی ناگوار جان خود را از دست داده‌اند.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس با اشاره به کند بودن روند احداث این مسیر در محدوده‌ی جهرم-لار، گفت: احداث و تکمیل دو بانده شدن محور جهرم-لار و لار-بستک-بندرلنگه یک ضرورت و پروژه‌ای ملی محسوب می‌شود؛ چراکه این مسیر دروازه ورود به جنوب کشور است.

جباری با ذکر این نکته که این محور دسترسی به دریا، بنادر و گمرکات و صنایع عظیم مستقر در این خطه از کشور را تسهیل می‌کند، عنوان کرد: مسیر لار-جهرم پاسخگوی ترافیک و حجم گسترده ترددهای کنونی نیست.

وی گفت: با احداث محور جهرم-لار و لار به بستک فاصله استان فارس و دیگر استان‌های مرکزی و جنوبی کشور را برای سفر به جزیره کیش، بندرلنگه و بزرگ‌راه سیستان و بلوچستان-هرمزگان-بوشهر-خوزستان را ۱۴۰ کیلومتر کوتاه می‌کند.

ظرفیت تمام وزارت خانه‌ها برای احداث محور جهرم-لار و لار-بستک به کار گرفته شود

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان بیان داشت: به جهت اینکه این مسیر متصل کننده گمرکات، بنادر، صنایع عظیم نفتی و فولادی و همه ی صنایع دیگر مستقر در استان هرمزگان است باید از ظرفیت تمام وزارت خانه‌ها استفاده شود تا احداث این مسیر با شتاب و سرعت بیشتری همراه شود.

جباری گفت: حال که دولتی قوی و مردمی قوه مجریه را مدیریت می‌کند و مجلسی انقلابی و مردمی نیز پیگیر امورات است باید با اتحاد دولت و مجلس، تسریع در روند احداث مسیر جهرم-لار و لار-بستک-بندرلنگه با قید فوریت در دستور کار قرار بگیرد تا هر روز شاهد انتشار اخبار ناگوار جان دادن هموطنان عزیزمان در این محور که به عنوان جاده مرگ نام‌گذاری شده است، نباشیم.

کد خبر 5348216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha