۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۴

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد؛

برگزاری مانور زلزله و ایمنی مدارس در کنار خانواده ها

برگزاری مانور زلزله و ایمنی مدارس در کنار خانواده ها

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مانور زلزله و ایمنی مدارس امسال با دو رویکرد عدم حضور دانش آموزان در مدارس و تمرین در منزل در کنار خانواده ها برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در آستانه برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» گفت: با توجه به شرایط کرونایی موجود در کشور و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، از دستگاه های عضو ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خواسته شده است برای برگزاری مانور مذکور دستورالعملی با دو رویکرد عدم حضور دانش آموزان در مدارس و تمرین در منزل در کنار خانواده ها همانند سال گذشته و حضور دانش آموزان در مراکز آموزشی و تمرین در مدارس تهیه نمایند.

نجار افزود: با توجه به تولیت پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله محتوای آموزشی در سایت این پژوهشگاه بارگذاری و از طریق آدرس www.iiees.ac.ir قابل دسترس می باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به پخش برنامه های آموزشی به صورت تیزر و زیرنویس توسط شبکه های مختلف صداوسیما و شبکه های استانی در هفته منتهی به مانور اشاره کرد و افزود: ضمن اطلاع رسانی به مردم در روز مانور به صورت نمادین آژیر زلزله از رادیو سراسری پخش و خانواده ها در منازل به همراه فرزندان شان نسبت به اجرای تمرین پناه گیری و خروج اضطراری اقدام لازم را به عمل می آورند.

نجار در خصوص وظایف وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ارائه آموزش های لازم ازجمله پناه گیری و خروج اضطراری صحیح با همکاری پژوهشگاه زلزله شناسی و مهندسی زلزله در زمان مشخصی روز شنبه هشتم آذرماه به صورت سراسری در صورت امکان از طریق شبکه شاد برای همه پایه های تحصیلی اقدام نماید.

وی با تاکید بر اینکه نحوه برگزاری مانور (حضوری یا مجازی) به انتخاب کمیته هماهنگی برگزاری مانور در استان ها بر اساس شرایط رنگ بندی وضعیت کرونا مشخص می گردد گفت: دستگاه های عضو ستاد برگزاری و استان ها نسبت به ارسال گزارش اقدامات انجام شده حداکثر تا تاریخ ۱۵/‏۰۹/‏۱۴۰۰‬ به این سازمان اقدام نمایند.

کد خبر 5350432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha