۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد؛

۵ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

۵ شهرستان فارس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

شیراز - رئیس علوم پزشکی شیراز گفت: شهرستان های استهبان، سرچهان، نورآباد، جهرم و خفر در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برند که باعث نگرانی مجموعه سلامت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مهرزاد لطفی بعد از ظهر شنبه در نشست روزانه مدیریت کرونا در فارس، گفت: شهرستان‌های استهبان، سرچهان، نورآباد، جهرم و خفر در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برند که باعث نگرانی مجموعه سلامت شده است.

او با ابراز تأسف نسبت به اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس به طور قابل توجهی کاهش یافته است، ادامه داد: جدی گرفتن راهکارهای خود مراقبتی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بحران کرونا، نقش مهمی در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری دارد، بنابراین لازم است با احساس مسؤولیت نسبت به حفظ جان خود و خانواده، در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت کافی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فارس را عامل اصلی افزایش تعداد شهرستان‌های قرمز استان عنوان کرد و افزود: روند بی توجهی کنونی نسبت به اهمیت رعایت بهداشت، ما را با خطر جدی تر افزایش شهرهای قرمز کرونایی و تهدید سلامت افراد جامعه مواجه می‌سازد.

دکتر لطفی با بیان تلاش‌های مجموعه سلامت فارس برای گسترش پوشش واکسیناسیون کرونا ویروس در سطح استان برای افزایش ایمنی مردم تاکید کرد: در شرایطی که شاهد افزایش شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونایی در استان به دلیل کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، افراد غیر واکسینه بیش از دیگران در معرض خطر هستند.

او شرایط کنونی کرونا را زنگ خطری جدی برای افراد غیر واکسینه در استان دانست که ایمنی آنان به طور جدی مورد تهدید قرار می‌گیرد، خواست تا هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: لازم است برای دوری از وضعیت قرمز کرونایی در استان، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی همراهی و همکاری بیشتری در زمینه افزایش نظارت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در اماکن پرتردد داشته باشند.

دکتر لطفی در ادامه این نشست ضمن ارزیابی روند واکسیناسیون در استان، آخرین وضعیت ابتلاء به کرونا در شهرهای استان، وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش‌های کووید ۱۹ بیمارستان‌ها، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، روند انجام تست‌های تشخیصی PCR ، علت‌های جان باختن مبتلایان و روند بهبودی بیماران را مورد بررسی قرار داد.

کد خبر 5350544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha