۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴

اتحادیه آفریقا:

ارتش سودان به روند سیاسی توام با احترام به قانون اساسی روی بیاورد

ارتش سودان به روند سیاسی توام با احترام به قانون اساسی روی بیاورد

اتحادیه آفریقا در بیانیه ای از ارتش سودان خواست که به روند سیاسی توام با احترام به سند قانون اساسی روی بیاورد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، اتحادیه آفریقا اعلام کرد که نظامیان سیطره یافته بر حاکمیت سودان باید گامهایی فوری در راستای ازسرگیری نظام قانونی بردارند.

«موسی فقی محمد» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا دیروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تحولات سیاسی سودان از کودتای ۲۵ اکتبر، به ویژه اعلام تشکیل شورای حاکمیت جدید توسط ارتش این کشور را همچنان پیگیری می کند.

وی با ابراز تاسف نسبت به اینکه طرفین سیاسی سودان هنوز از رسیدن به اجماع درباره انتقال دموکراسی فاصله دارند اعلام کرد که به همین دلیل است که طبق نتایج نشست ۱۰۴۱ شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در ۲۶ اکتبر به خواسته های ملت سودان پاسخ داده نمی شود.

در ادامه این بیانیه، محمد مجددا از دستگاههای نظامی سودان می خواهد که بی درنگ به روند سیاسی سودان روی بیاورند، روند سیاسی که باعث بازگشت به نظام قانونی مطابق با سند قانون اساسی تصویب شده در آگوست ۲۰۱۹ و توافقنامه صلح جوبا که در تاریخ ۳ اکتبر۲۰۲۰ به امضا رسید، شود.

طبق این بیانیه، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا به منظور برآورده ساختن خواسته شورای صلح و امنیت و با هدف تشویق طرفین سیاسی سودان به راه حل فوری برای بحرانهای اخیر، به زودی هیئتی را به این کشور اعزام می کند.

این بیانیه پیش از تظاهرات اخیر سودانی ها در اعتراض به سیطره نظامیان بر حاکمیت کشور صادر شد. کمیته مرکزی پزشکان سودان اعلام کرد که ۶ تن از شهروندان این کشور در تظاهرات دیروز به دست نظامیان کشته شدند.

اتحادیه آفریقا پیش تر فعالیتهای سودان در این نهاد را در پی کودتای نظامی اخیر در این کشور، تعلیق کرده بود.

کد خبر 5351662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha