۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴

با همت شورای حل اختلاف تهران انجام شد؛

رهایی قاتل از چوبه دار پس از ۸ سال

رهایی قاتل از چوبه دار پس از ۸ سال

با تلاش‌های بسیار اعضا شعبه ۲۰۷ مجتمع شورای حل اختلاف شهید مدافع سلامت مهدی حبیب پور شهرستان اسلامشهر قاتل پس از ۸ سال از صدور حکم اعدام با اخذ رضایت از اولیا دم از قصاص نفس رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین عباسی سرپرست مجتمع شهید مدافع سلامت مهدی حبیب پور شورای حل اختلاف شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: فردی که به جرم قتل عمد از تاریخ ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ به مدت قریب ۸ سال با صدور حکم قصاص نفس (اعدام با چوبه دار) در حبس به سر می‌برد از قصاص رهایی یافت.

وی افزود: بنا به گزارش واصله قاتل از تاریخ فوق برای اجرای حکم تحمل حبس می‌کرد و به جهت ناتوانی مالی از پرداخت سهم عافین از قصاص و تأمین سهم ولی دم صغیر اجرای حکم قطعی معلق نگه داشته و نامعین به تعویق افتاده بود.

عباسی گفت: بر اساس دادنامه شعبه ۲ دادگاه کیفری یک تهران مقرر شد با دعوت از اولیا دم متقاضی قصاص حداکثر مدت ۶ ماه مهلت برای پرداخت فاضل دیه برای فراهم شدن امکان اجرای حکم قصاص فراهم گردد.

سرپرست مجتمع شهید مدافع سلامت مهدی حبیب پور شورای حل اختلاف شهرستان اسلامشهر گفت: در مدت مذکور با هدف گذشت و سازش پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع می‌گردد که با تلاش‌های بسیار اعضا شعبه ۲۰۷ شورای حل اختلاف اسلامشهر برای گذشت اولیا دم متقاضی قصاص از حقوق شرعی و قانونی خود در نهایت صاحبان دم رضایت دادند در قبال دریافت مبلغ چهارصد میلیون تومان رضایت بی قید و شرط خود را اعلام نمایند و بدین ترتیب قاتل بعد از ۸ سال از صدور حکم قطعی قصاص نفس توسط اعدام با چوبه دار از مرگ حتمی رهایی یافت. این تلاش نمونه‌ای از خدمات خالصانه و تأثیر مثبت عملکرد شورای حل اختلاف در جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌باشد.

کد خبر 5352190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha