۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی:

خرید کتاب از طرح‌های فصلی در خراسان شمالی رشد ۲ برابری داشت

خرید کتاب از طرح‌های فصلی در خراسان شمالی رشد ۲ برابری داشت

بجنورد- مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: خرید کتاب در طرح‌های فصلی طی بهار و تابستان امسال در خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرخنده صبح دو شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: سال گذشته از سوی پژوهشگاه فرهنگ و هنر پیمایش ملی برگزار شد که عملکرد استان‌ها و وضعیت سرانه مطالعه آن‌ها به چاپ رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: افرادی که در پاسخ به پرسش کتاب می‌خوانید جواب مثبت دادند ۴۶ درصد می‌باشد که این رقم نشان دهنده پایین بودن سرانه مطالعه استان از سرانه مطالعه کشوری است.

وی افزود: سرانه مطالعه کشوری کتب غیر درسی ۷۴.۵ درصد و کتب درسی ۲۵.۵ درصد می‌باشد؛ این در حالی است که در خراسان شمالی آمار مطالعه کتب غیر درسی ۸۲.۵ درصد و کتب درسی ۱۷.۵ درصد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی تصریح کرد: خرید کتاب در طرح‌های فصلی طی بهار و تابستان امسال در خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به پایین بودن درآمد اقتصادی مردم استان نسبت به سایر استان‌ها و تأثیر این امر در کتابخوانی باز هم سرانه مطالعه نزدیک به آمار کشوری را دارا هستیم؛ هرچند این آمار مطلوب نیست اما رو به رشد است.

فرخنده در بخش دیگری از برنامه ریزی برای اجرای ۱۱ جشنواره طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: جشنواره روستا و عشایر، جشنواره عکس رضوی و جشنواره فیلم فجر به صورت ملی و جشنواره‌های موسیقی مقامی، موسیقی جوان و نوجوان، تئاتر و صنعت چاپ به صورت استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استان از سوم تا پنجم آذر ماه، بیان کرد: از ۲۰ اثر راه یافته به این جشنواره ۷ اثر از شهرستان‌های بجنورد، گرمه و شیروان می‌باشد.

کد خبر 5352408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha