۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۶

در نشستی خبری؛

کربی: همچنان نگران خرید «اس-۴۰۰» توسط هند هستیم

کربی: همچنان نگران خرید «اس-۴۰۰» توسط هند هستیم

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که چیزی از نگرانی های آمریکا نسبت به تصمیم هند برای خرید سامانه «اس-۴۰۰» از روسیه، کم نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری اعلام کرد که ایالات متحده همچنان نگران تصمیم هند مبنی بر خرید سامانه پدافندی «اس-۴۰۰» روسیه است و بارها این نگرانی را به شرکایش در دهلی نو ابراز کرده است.

کربی در این رابطه گفت: گمان کنم که درباره نگرانی مان در رابطه با این مسئله با شرکای هندی مان کاملا شفاف و واضح بوده ایم. هیچ چیز جدیدی در این زمینه برای گفتن ندارم. ما مطمئنا در مورد آن سامانه (اس-۴۰۰) نگرانی هایی داریم.

پیشتر «دیمیتری شوگایف» مدیر سرویس فدرال همکاری‌های فنی و نظامی روسیه اعلام کرده بود که این کشور تحویل سامانه های پدافندی اس-۴۰۰ را به هند آغاز کرده است و این روند طبق برنامه پیش می رود.

هند در اکتبر ۲۰۱۸، با امضای قراردادی با روسیه، به جمع کشورهایی پیوست که خواهان برخورداری از این سامانه هستند و این در حالی است که سامانه اس-۴۰۰ در حال حاضر در چین و ترکیه عملیاتی شده است.

رئیس بخش صادرات تسلیحاتی روسیه در ماه آگوست گفته بود که مذاکره برای صادرات اس-۴۰۰، با هفت کشور آسیای غربی و جنوبی (خاورمیانه)، منطقه آسیاپاسیفیک و آفریقا در جریان است.

تحویل اس-۴۰۰ از سوی ترکیه و امضای قرارداد خرید آن از سوی هند، موجب ایجاد اصطکاک میان این کشورها و آمریکا شده است، چرا که طبق قانون تصویب شده در سال ۲۰۱۷، هر کشوری که با بخش‌های دفاعی و اطلاعاتی روسیه داد و ستد داشته باشد، ممکن است با تحریم‌های واشنگتن مواجه شود.

کد خبر 5352968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha