۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۸

شهردار شهرپیر معارفه شد

شهردار شهرپیر معارفه شد

زرین دشت - طی آیینی با حضور مسئولان شهری «محمد علی میرشکاری » به‌عنوان شهردار شهرپیر زرین دشت معارفه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه شهرپیر، پیش از ظهر امروز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه شهرداران شهرپیر که در سالن اجتماعات فرمانداری زرین دشت برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری دارای جایگاه ارزشمندی است که باید متولیان آن در راه اعتلای همه جانبه آن تلاش کنند.

حجت الاسلام سید عبدالله مؤمنی تبار افزود: دو مؤلفه عمران و فرهنگ بعنوان شاخص‌های مدیریت شهر باید مد نظر مدیران شهرداری‌ها باشد تا شهر به حالت پویایی و کمال برسد.

امام جمعه شهرپیر با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه عنوان کرد: در تأکیدات مقام معظم رهبری نیز به مقوله فرهنگ بارها تاکید و یکی از دغدغه‌های ایشان نیز گسترش فعالیت‌های فرهنگی در کشور است.

مؤمنی تبار اذعان کرد: اهمیت فرهنگ به مراتب از عمران بالاتر است زیرا معتقدم شهری که مساجد و مجالس معنوی آن خالی از جمعیت باشد به درد نمی‌خورد.

شهردار شهرپیر معارفه شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش آمار طلاق با ثبت ۲۱۷ پرونده در شش ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: آن چیزی که می‌تواند جلوی فاجعه طلاق در شهرستان زرین دشت بگیرد، فرهنگ سازی متولیان امور است.

امام جمعه شهرپیر متذکر شد: نهادهایی که متولی جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق هستند، در این زمینه کوتاهی نکنند.

مؤمنی تبار با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی فقط نصب پرچم در اعیاد و مناسبت‌های جشن و عزا نیست، اضافه کرد: هزینه‌های فرهنگی شهرداری باید صرف امورات فرهنگی شهر شود.

ضرورت عدالت محوری در شهرداری از دیگر نکاتی بود که امام جمعه شهرپیر به آن تاکید کرد و گفت: نباید صاحبان زر و زور در شهرداری دیده و افراد مستضعف نادیده گرفته شوند.

خطیب نماز جمعه شهرپیر رسیدگی به امور نیازمندان و رفع موانع از پیش پای افراد کهنسال، مستمند و زنان سرپرست خانوار در شهرداری را ضروری دانست و گفت: ما توقع نداریم که حل مسائل این دسته از افراد فراتر از قانون باشد اما رسیدگی به آنان مهم و نباید آزرده خاطر شوند.

مؤمنی تبار همچنین توجه به مبلمان شهری را از ضرورت‌های انکار ناپذیر این شهر ۹ هزار نفری اعلام کرد و گفت: باید مشخص شود که شهرپیر مرکز بخش ایزدخواست شهر است یا یک روستا چون این شهر نه هویت شهر دارد و نه روستا.

امام جمعه شهرپیر تصریح کرد: باید حداقل‌ها برای شناختن شهر از روستا وجود داشته باشد تا مرکز بخش ایزدخواست به چشم بیاید.

او گفت: خیابان‌های ناهموار و تسطیح نشده، آبگرفتگی معابر با شروع فصل بارش در جنوب شهر باعث شده تا مردم با مراجعه به شهرداری و در صورت پاسخ نگرفتن به دفتر امام جمعه مراجعه کنند که این زیبنده شهر نیست.

امام جمعه شهرپیر توجه به فضای سبز را از دیگر مسائل مهمی دانست که در شهرپیر به دلیل کمبود آب مغفول مانده است.

لزوم تعامل همه دستگاه‌ها با شهرداری

در این آئین فرماندار زرین دشت نیز در سخنانی کوتاه بر لزوم تعامل همه دستگاه‌ها با شهرداری‌های شهرستان شد و گفت: برای توسعه شهر باید همه دستگاه‌ها با رفع موانع و دست اندازهای اداری کمک حال شهرداری‌ها باشند.

ابراهیم خرم ضمن تاکید بر قانون مداری تصریح کرد: طبق قانون هیچیک از اعضای شوراها حق دخالت در امور شهرداری و شهردار ندارد، بلکه می‌توانند در کنار شهردار و مجموعه شهرداری با ارائه راهکارهای متناسب با شهرسازی یاریگر دستگاه مدیریت شهری باشند.

سخنگوی شورای شهر شهرپیر نیز در این جلسه با انتقاد از وضعیت و منظر شهری شهرپیر گفت: ساختار شهری شهرپیر در شأن مردم این شهر نیست و باید در تسریع پروژه‌ها و فعالیت‌های عقب مانده تلاش شود.

شهردار شهرپیر معارفه شد

حجت الاسلام محمد ظهرابی با بیان اینکه همه ما مسئولان مدیون مردم هستیم، اظهار کرد: مردم این شهر لایق خدمات رسانی بیشتر هستند که باید در دوره جدید فعالیت شورا و شهرداری با جدیت کار شود.

توجه به شفافیت و اطلاع رسانی

وی لازمه تعامل مردم با شهرداری را شفافیت و اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: شهرداری حتماً باید با ارائه بیلان عملکرد شش ماهه، مردم را در جریان اقدامات و برنامه‌های خود قرار دهد.

به گفته سخنگوی شورای شهر شهرپیر ساماندهی وضعیت مالی شهرداری و کوتاه کردن دست زیاده خواهان باید در اولویت کار شهردار جدید باشد.

او در قسمت دیگری از سخنان خود متذکر شد: اتلاف منابع، دوباره کاری‌ها و کارشناسی نبودن بسیاری از امور از معضلات مهم در این شهر است.

ظهرابی ادامه داد: باید با مدیریت صحیح منابع و برنامه ریزی استراتژیک جلوی اتلاف منابع را گرفت.

او همچنین بر لزوم بازنگری در قانون شوراها و شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: قانون شوراها و شهرداری‌ها باید متناسب با زمان باشد چرا که قانون فعلی که نزدیک به ۲۰ سال از تدوین آن می‌گذرد نیازمند بازنگری اساسی است.

وی در خاتمه صیانت از جایگاه شهردار بعنوان میراث شهید باکری را امری ضروری دانست.

ضوابط با دقت اجرا می‌شود

در این آئین محمدعلی میرشکاری شهردار جدید شهرپیر نیز در سخنانی بر قانون مداری در شهرداری اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با اجرای دقیق ضوابط و شاخص‌ها چهره شهر را از وضعیت فعلی نجات دهیم.

شهردار شهرپیر معارفه شد

شهردار شهرپیر اجرای ضوابط استاندارد سازی ساختمان مطلوب، ترغیب سرمایه داران برای احداث مجتمع‌های تجاری، توجه به فضای سبز شهری، ساماندهی پارک‌های محله‌ای و رفع معضل پسماندها از مسائل مهم پیش روی شهرداری دانست و گفت: باید برای حل موارد ذکر شده فکری اساسی کرد.

میرشکاری بیان کرد: درآمدر زایی، پرداخت معوقات و بدهی‌های پیشین شهرداری، ساماندهی فضای سبز با استفاده از دو حلقه چاه پلمب شده اداره آبفا و تکمیل پروژه‌های ناتمام شهری از اولویت مهمی است که باید در گام اول شروع کاری این شهرداری دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آئین از زحمات عقیل خوارزمی شهردار پیشین شهرپیر تقدیر و محمد علی میرشکاری بعنوان شهردار جدید این شهر منصوب شد.

کد خبر 5353326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      0 0
      زنده باد حاج اقای ظهرابی کاش همه مثل حاج اقا همینجوری پاک و خدایی بودند