۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۵۶

وزیر نیرو:

برنامه جهاد آبرسانی مورد استقبال کمیسیون عمران قرار گرفت

برنامه جهاد آبرسانی مورد استقبال کمیسیون عمران قرار گرفت

وزیر نیرو گفت: با اینکه وضعیت بارش های در سال آبی جاری به صورت متوسط خوب بوده اما جوابگوی کسری های سال های گذشته نیست، مردم و کشاورزان مصرف آب را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه جلسه مسئولین وزارت نیرو با کمیسیون عمران، با اشاره به اینکه سال آبی گذشته از نظر بارش‌ها سال بسیار سختی بود، گفت: در سال گذشته بیش از ۳۷ درصد کاهش نسبت به متوسط ۵۰ ساله را داشتیم ولی در سال جاری تاکنون بارش‌ها مناسب بوده و سطح آبی نرمال است.

وی با بیان یکی از دستورات این جلسه بررسی وضعیت بارش‌های اخیر در کشور بوده است، ادامه داد: این به معنای جبران کسری‌های آبی نیست و از مردم استدعا داریم که در مصارف خانگی و کشاورزی صرفه‌جویی کنند. بخصوص در برخی استان‌ها که بارش قابل توجهی را شاهد نبودیم و امیدواریم که بهبود پیدا کند.

وزیر نیرو افزود: یکی از موضوعاتی که در جلسه امروز مطرح شد، بحث پروژه‌های تأمین آب شرب بخصوص برای شهرهای بزرگی که تنش آبی دارند، بود.

محرابیان تصریح کرد: تلاش وزارت نیرو در این دوره تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با استفاده از ظرفیت بودجه این وزارتخانه و احکام آن و به است.

وی اظهار داشت: موضوع دوم جلسه آبرسانی به روستاها بود. در این راستا برنامه جهاد آبرسانی وزارت نیرو به کمیسیون عمران ارائه شد و آبرسانی به مناطق محروم مورد استقبال اعضای این کمیسیون قرار گرفت.

وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی همه نهادهای انقلابی، پیمانکاران، گروه‌های جهادی و دست‌اندرکاران و همکاری آبفای منطقه‌ای، طرح‌های آبرسانی به روستاها تکمیل شود.

محرابیان در پایان گفت: همچنین در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله دیپلماسی آب، تکمیل سدها، خطوط انتقال آب و سایر پروژه‌های آبی نیز گزارش‌هایی داده شد.

کد خبر 5353494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha