۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) تشریح کرد؛

بهره‌برداری از پروژه‌های خدمت بسیج خراسان رضوی در هفته بسیج

بهره‌برداری از پروژه‌های خدمت بسیج خراسان رضوی در هفته بسیج

مشهد ـ معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) گفت: در کنار برنامه‌های فرهنگی، علمی و تربیتی، پروژه‌های خدمت بسیج خراسان رضوی نیز در هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی‌اکبر افراسیابی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری «هفته بسیج» که در ناحیه مقاومت مالک برگزار شد، به اهمیت و جایگاه بسیج اشاره و بیان کرد: بسیج یادآور فرمان حضرت امام خمینی (ره) است که در ابتدای انقلاب اسلامی برای حفظ انقلاب و نگهداری از آن تأسیس شد.

وی ادامه داد: امروز نیز بسیج مقاوم، محافظ و نگهدارنده انقلاب و خدمت‌گذاری دلسوز برای مردم است که به لطف خدا توانسته در عرصه‌های گوناگون و در برهه‌های زمانی مختلف در خدمت انقلاب باشد و اثرگذاری و توانمندی خود را به جامعه اسلامی نشان دهد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به بعضی خدمات مهم بسیجیان در اوایل انقلاب، افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی بسیجیان در عرصه جهاد سازندگی حضور داشتند و پس از آن نیز در مهار فتنه‌های گوناگونی که دامن‌گیر جریان انقلاب شد، حضور فعال و مؤثری داشت.

وی با بیان این‌که در اوایل دهه ۶۰ و در مهار فتنه بنی‌صدر بسیجیان با ضدانقلاب و منافقین رو در رو شدند، خاطرنشان کرد: بسیج تشکیلاتی است که همه آحاد مردم با حضور در آن می‌توانند به حل مشکلات جامعه کمک کنند و در این تشکل می‌توانیم نیروهای توانمند در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.

افراسیابی با اشاره به اثرگذاری تفکر و فرهنگ بسیج در کیفیت تربیت مدیران موفق، اضافه کرد: هر جا در کشور یک مدیر اثرگذار و مؤثر حضور دارد، سابقه فعالیت در تشکیلات بسیج را حتی به‌صورت کوتاه مدت داراست.

وی با بیان این‌که کسانی که به کشور خیانت می‌کنند تفکر بسیجی ندارند، گفت: آنان ممکن است مدتی در بسیج بوده باشند و الان خود را تغییر داده باشند اما کسی که تفکر بسیجی دارد، به کشور خیانت نمی‌کند؛ در طول مدت انقلاب اسلامی نیز پدیده تغییر افراد را دیده‌ایم که مواضع ضد انقلابی گرفته‌اند.

اثرگذاری تفکر بسیجی در حل مشکلات کشور

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع)، رسالت بسیج را پیشرفت کشور و نگهداری از انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون هر نهاد و مدیری که از ظرفیت بسیج در کنار خود استفاده کرد، موفق شد و امیدواریم دولت مردمی آقای رئیسی نیز از این تجربه گرانقدر استفاده کند.

وی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج در خراسان رضوی، تصریح کرد: برنامه‌های سازندگی به‌عنوان اولین و مهم‌ترین محور این برنامه‌ها است که در این راستا، بسیج در سطح استان تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌های جدی را با ارگان‌ها و ادارات استان منعقد کرده است.

بهره‌برداری از ۱۷۰ پروژه خدمت در هفته بسیج

افراسیابی افزود: امسال نیز در هفته بسیج بیش از ۱۷۰ پروژه در سطح استان با عناوین مختلفی همچون شروع بازسازی خانه برای معسرین، احیای قنوات، احداث خانه عالم، احداث خانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهره‌برداری از ۱۵٠ نیروگاه خورشیدی، از مهم‌ترین این اقدامات است.

وی، صعود به قله ۲۵٠٠ متری توسط بسیجیان و همایش پیاده‌روی خانوادگی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج در عرصه تربیت‌بدنی عنوان و اضافه کرد: توزیع بیش از پنج هزار بسته معیشتی، توزیع بیش از ۳۰ هزار بسته لوازم‌التحریر، کمک به آزادی زندانیان معسر، تهیه ۱۵۰ مورد جهیزیه و سیسمونی کودک، افتتاح ۳٠ مورد صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌محور با هدف کمک به مشاغل خرد خانگی و دام سبک در روستاها از مهمترین برنامه‌های بسیج خراسان رضوی در این هفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) با بیان این‌که اقدامات گسترده دیگری به‌صورت خودجوش توسط مردم در این هفته انجام می‌شود، اظهار کرد: حدود سه هزار نفر از بسیجیان استان در روز سوم آذر رزمایش برگزار می‌کنند که رزمایش گروه‌های «جهاد خدمت‌رسانی» متشکل از ۸۵۰ گروه و حدود ۹ هزار نفر در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

اجرای طرح‌های علمی، فرهنگی و تربیتی

وی بیان کرد: برگزاری حلقه‌های صالحین در روز پنج آذر در محل برگزاری نماز جمعه شهرستان‌ها، همایش خادمان و زائران راهیان نور، همایش محله اسلامی با حضور ائمه جماعات و «سرگذشت‌پژوهی» شهدای محله از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی تربیتی در هفته بسیج خراسان رضوی است.

افراسیابی از برگزاری دو برنامه در عرصه علم و فناوری در هفته بسیج خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره «جهادگران عرصه علم و فناوری» در روزهای سی‌ام آبان‌ماه و یکم آذرماه و دیدار با خانواده‌های شهدای این عرصه از دیگر اقدامات در هفته بسیج به شمار می‌رود.

وی در بیان برنامه‌های اختصاصی جامعه بسیج زنان، خاطرنشان کرد: نهضت «خدمت اجتماعی» با حضور ۱۵٠٠ گروه جهادی خواهران بسیجی و جشنواره «شبیه یاس»، نشست بانوان نخبه با عموم مردم و نمایشگاه محصولات خانگی، از مهم‌ترین برنامه‌های بسیج جامعه زنان در خراسان رضوی است.

کد خبر 5353514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha