۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴

رجب طیب اردوغان؛

کشورهای توسعه یافته در آستانه رکود اقتصادی شدیدی قرار دارند

کشورهای توسعه یافته در آستانه رکود اقتصادی شدیدی قرار دارند

رئیس جمهور ترکیه یک روز قبل از برگزاری جلسه بانک مرکزی این کشور در رابطه با سیاست های پولی، اعلام کرد که به تلاش خود برای برداشتن بار نرخ بهره از دوش مردم این کشور ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه گفت که وی اجازه نمی دهد نرخ بهره باعث فشار شدید به مردم این کشور شود و به نبرد خود علیه آنها «تا انتها» ادامه خواهد داد.

اظهارات وی یک روز قبل از نشست سیاست‌گذاری کلیدی بانک مرکزی این کشور که در آن نرخ‌ها می‌تواند بیشتر کاهش یابد، مطرح می شود.

اردوغان در ادامه اظهاراتش خطاب به اعضای حزب عدالت و توسعه گفت که وی بار نرخ بهره را از دوش مردم خواهد برداشت و از صاحبان مشاغل خواست سرمایه گذاری، استخدام و صادرات را افزایش دهند.

همچنین شبکه خبری راشا تودی به نقل از رئیس جمهور ترکیه نوشت که کشورهای توسعه یافته در آستانه بزرگترین رکود اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارند.

اردوغان اظهارات فوق را در حالی بیان کرده است که حزب وی یعنی عدالت و توسعه این روزها حال خوبی ندارد. همزمان با شسکت سنگین این حزب در انتخابات داخلی این کشور، کاهش ارزش لیر ترکیه و شرایط نامساعد اقتصاد کشور، مشکلات اردوغان را دو چندان کرده است.

چندی پیش نیز هشتگ «اردوغان استعفا» پس از هشتگ های مرتبط با سیاست‌های پولی و اقدامات و عملکرد نامناسب اقتصادی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در صدر هشتگ های ترند شده بین کاربران این کشور در شبکه توییتر قرار گرفته بود.

هشتگ مذکور و هشتگ های مرتبط پس از آن ترند شدند که لیر ترکیه کاهش ارزش شدیدی را در برابر دلار آمریکا تجربه می‌کند.

کد خبر 5354241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha