۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۴۶

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز:

مدیران البرز تدابیر ویژه ایام یخبندان را اتخاذ کنند

مدیران البرز تدابیر ویژه ایام یخبندان را اتخاذ کنند

البرز - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به یخبندان سطحی به ویژه در ارتفاعات استان گفت: مدیران استانی و فرمانداران تدابیر ویژه ایام یخبندان اتخاذ کنند.

محمدرضا فلاح نژاد در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به یخبندان سطحی به ویژه در ارتفاعات البرز، اظهار کرد: براساس اطلاعیه هواشناسی فرمانداران، مدیران استانی و شهرستانی و شهرداران تدابیر لازم را در خصوص یخبندان، تامین سوخت، جلوگیری از یخ زدگی لوله‌های آب و … اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تداوم دماهای کمینه زیر ۵ درجه سانتیگراد با ماندگاری بیش از ١٢ ساعت در روز تا اوایل هفته آینده هرگونه عملیات بتن‌ریزی به ویژه در مناطق شمالی استان مطابق با مقررات ملی و آیین‌نامه استاندارد های اجرایی طرح های عمرانی با خسارات همراه خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بیان کرد: بنابراین جهت جلوگیری از تخریب و خسارات جانبی حاصل از یخ زدگی، پیمانکاران و مشاغل مرتبط با تاسیس بنا و ساختمان تمهیدات لازم مطابق با آیین‌نامه بتن انجام پذیرد.

وی با اشاره به یخبندان سطح زمین که از صبح امروز تا صبح شنبه ۲۹ آبان ماه تداوم دارد، تصریح کرد: براین اساس یخ زدگی و تخریب بتن، افزایش مصرف نهاده های انرژی، لغزندگی سطح جاده های کوهستانی رخ خواهد داد.

فلاح نژاد با بیان اینکه مطابق با آیین نامه بتن از هر گونه عملیات بتن ریزی خودداری شود و باتدابیر احتیاطی مطابق با آیین نامه صورت پذیرد، خاطرنشان کرد: همچنین صرفه جویی در مصرف نهاده های انرژی در دستور کار قرار بگیرد.

وی گفت: شایسته است، اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، شهرستان، شهرداران و … ضمن آگاهی از وضعیت جوی اعلام شده، اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های محلی و غیره را انجام و آمادگی لازم را به منظور فراهم نمودن تمهیدات مورد نیاز به ویژه در مناطق اثر را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز متذکر شد: همچنین همکاری با نیروهای امدادی، راهداری، امورحمل ونقل جاده ای، پلیس راه، راهور و عوامل مردمی استان در این خصوص مورد انتظار و الزام خواهد بود.

کد خبر 5354526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha