۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۲۱:۰۱

استاندار زنجان:

سدهای موجود در زنجان پاسخگوی نیاز استان نیست

سدهای موجود در زنجان پاسخگوی نیاز استان نیست

زنجان-استاندار زنجان تاکید کرد: استان زنجان نیازمند احداث سدهای جدید است و سدهای موجود پاسخگوی نیاز استان در حوزه آب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه پنج شنبه در شورای اداری زنجان که با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و برخی وزیران کابینه دولت سیزدهم برگزار شد، با بیان اینکه تکمیل دو خط شدن محور زنجان به تهران به عنوان یک ضرورت مهم است، گفت: راه اندازی راه آهن دو خطه زنجان و قزوین نیازمند حکم حکومتی است که نیاز مبرم به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه ما باید فاصله زنجان تا تهران را از ۵ ساعت به ۲ ساعت برسانیم که موجب توسعه استان خواهد شد، افزود: دو خطه کردن مسیر ریلی زنجان به قزوین، اکنون در محدوده تاکستان در حدود ۲۰ کیلومتر با مشکل مواجه شده که نیازمند ورود دولت برای مرتفع سازی است.

افشارچی افزود: در صورتی که به صورت حقیقی و نه نمادین، این مسیر ریلی به ۲ خط مجهز شود، می توان زمان سفر نزدیک به پنج ساعته زنجان تا تهران را به ۲ ساعت با راه اندازی قطارهای سریع السیر رساند.

استاندار زنجان گفت: به جد خواستار راه اندازی قطارهای سریع السیر به صورت پایلوت در زنجان هستیم که با راه اندازی آن علاوه بر سرعت گرفتن روند توسعه استان و جذب سرمایه گذاران، زنجان با تحول و دگرگونی قابل توجهی مواجه می شود.

افشارچی متذکر شد: می توانیم مسیرهای دسترسی به دیگر نقاط کشور که همسایگی این استان قرار گرفته اند از غرب و شمالغرب را نیز توسعه دهیم.

وی در ادامه به تشریح نقاط مختلف استان زنجان پرداخت و گفت: ماهنشان را دارای محصولات خاص کشاورزی و قطب آبزی پروری معرفی کرد و یادآورشد: همچنین این شهرستان قطب تولید فرش است در حالی که معدن انگوران را نیز در خود جای داده است.

افشارچی اظهارداشت: شهرستان خدابنده نیز علاوه بر ظرفیت قابل توجه در تولید گندم، جو و سیب زمینی، جاذبه های گردشگری منحصر به فرد غارکتله خور و روستای سهرورد را دارد.

استاندار زنجان گفت: شهرستان های ابهر و خرمدره نیز، مناطق صنعتی استان محسوب می شوند و علاوه بر آنکه ظرفیت تولید ۵۰ درصد محصولات سلولزی کشور در این منطقه قرار دارد، زنجیره کامل تولید مرغ نیز در این منطقه مستقر است.

افشارچی با اشاره به وجود گنبد سلطانیه در شرق استان، خاطرنشان کرد: شهرستان زنجان نیز قطب تولید محصول سرب و روی کشور است و به زودی با راه اندازی صنعت چند قلوزایی در این استان، بزرگترین مراکز نگهداری و تولید دام سبک کشور در آن با راه اندازی ۲ واحد ۱۰۰ هزار راسی احداث می شود.

وی ادامه داد: اکنون با وجود همه سدهایی که راه اندازی شده و در آینده راه اندازی خواهد شد، زنجان به صورت جدی با مشکل کمبود آب مواجه است و باید به صورت ملی پیگیری و حل شود.

کد خبر 5355209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha