۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۱۹

با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران کشور صورت گرفت؛

افتتاح دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تهران

افتتاح دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران تهران

دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران با حضور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دفتر نمایندگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، حجت الاسلام رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران، حجت الاسلام کبیریان مدیر حوزه علمیه خواهران تهران و جمعی از مسوولان کشوری و حوزوی در این مرکز افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام کبیریان هدف از این افتتاحیه را افزایش تعاملات با دستگاه های مختلف بیان و عنوان کرد: می طلبد حوزه علمیه خواهران در رأس مسائل در حوزه زنان ورود پیدا کند. انعقاد تفاهم نامه های متعدد با دستگاه های مختلف از جمله اقداماتی است که از دو سال پیش در راستای رسیدن به این هدف انجام شده است.

رسیدگی به مسائل زنان و خانواده از محورهای فعالیت حوزه علمیه خواهران

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مهمترین محور فعالیت های حوزه علمیه خواهران را توجه و رسیدگی به مسائل زنان و خانواده بیان و تصریح کرد: توجه شایسته به حوزه ها علمیه خواهران از افتخارات نظام اسلامی است که این مهم را می توان در کلام رهبر معظم انقلاب نیز مشاهده کرد. استقلال حوزه علمیه خواهران و تاسیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران از جمله افتخارات امیدوار کننده در تحقق اهداف انقلاب به شمار می رود.

مدیر حوزه علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه امامین انقلاب به جایگاه زنان در امر تعلیم و تربیت و تقویت باورهای دینی جامعه باور و اعتماد داشتند، گفت: یکی از اهداف شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران توانمند سازی طلاب در عرصه زن و خانواده است. ظرفیت بانوان در هدایت گری و پاسخ گوی نیازهای دینی جامعه و همچنین ایجاد تحول در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همسو با آرمان های نظام و انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران نهادی مردمی است، اظهار داشت: از مهمترین علل تاسیس این دفتر در تهران حضور در فعالیت های ملی و پیگیری آن از دستگاه های رسمی کشور است. یکی از رازهای ماندگاری و اثرگذاری دستگاه های دینی، ایفای نقش متناسب با تغییرات و تحولات است این امر با درک روشن و رجوع به منابع اسلامی ممکن می شود تا پاسخ مناسب ارائه شود. بنابراین حوزه علمیه خواهران باید درگیر مسائل مهمی که در کشور وجود دارد، شود و در حل مسائلی چون پدیده طلاق، مساله ازدواج، فرزندآوری، انحرافات دورن خانواده ناشی از فضای مجازی خود را مسوول بداند.

در ادامه سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور کادرسازی را یکی از مهمترین وظایف حوزه های علمیه دانست و گفت: یکی از مهمترین وظایف حوزه های علمیه تحقق مطالبات رهبری در تربیت ده ها هزار نیرو برای داخل و خارج است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به توطئه برخی گروه ها در ایجاد تشکیک بین اصل و فرع اسلام و مذهب جعفری، تصریح کرد: حرکت هایی که برای ضربه زدن به اسلام و به اسم اصلاح تشیع در حال رخ دادن است باید اهداف آنان روشن و پاسخ داده شود. بنابراین نباید تصور کرد که تبلیغات تنها به محرم و صفر محدود است. همچنین می طلبد در انتقال معلومات نیاز است که شور و شوق کسب دانش هم ایجاد شود.

علم و عمل ضامن رشد جامعه

در انتهای این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی فرد، اظهار داشت: حرکت به سمت توحید تنها راهی است که قرآن کریم تعریف می کند. سلوک علمی و عملی که در حوزه های علمیه دنبال می شود سبب نزدیک شدن به وحی است. کسانی که از وحی فاصله می گیرند گرفتار انحرافات می شوند.

امام جمعه موقت تهران نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر دو مقوله مهم علم و عدالت دانست و گفت: شخصیت ولی فقیه نیز به علم و عدالت او استوار است هر یک از این دو رکن فرو بریزد اصل ولایت خدشه دار می شود. حتی نظام اسلامی در تمام ارکان بر این دو اصل استوار است و اگر امروز از تمدن اسلامی فاصله داریم به دلیل فاصله ای است که با علم و عدالت داریم. توسعه نظام اسلامی در گرو توسعه علم و عدالت است. حوزه های علمیه به دلیل حرکت در مسیر علم و عدالت در استحکام نظام اسلامی کمک می کنند.

وی شناخت مخاطب را لازمه تعلیم و تربیت ضروری خواند و تصریح کرد: از دلایل مهم موفقیت انبیای الهی شناخت مخاطب بوده است. مدیر حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور با استفاده از تلاش پیشگامان این حرکت قدم های بلندی برداشته اند و نهاد بالنده ای را بنیان نهادند. دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران در هر جایی که هستند آنجا را باید به مراتب بالاتری از دانش و اخلاق و علم و عمل صالح برسانند و آن فضا را نورانی کنند.

کد خبر 5356338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha