۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۴

انگلیس حماس را گروه تروریستی خواند؛

انگلیس در نقش پدرخوانده رژیم صهیونیستی

انگلیس در نقش پدرخوانده رژیم صهیونیستی

چندی پیش دولت انگلیس، حماس را به تروریسم محکوم کرد. در این گزارش به بررسی تاریخ حمایت انگلیس از رژیم صهیونیستی و تشکیل این رژیم جعلی زیر چتر حمایت این دولت پرداخته‌ایم.

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله _ مرضیه کیان: روز جمعه خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه: «دولت انگلیس در ادامه سیاست ضد فلسطینی و حمایت از رژیم صهیونیستی، تمام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را تروریستی اعلام کرد.» و «انگلیس قصد دارد به زودی حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.»

طبیعی است که در واکنش به این خبر، وزرای خارجه و جنگ دولت رژیم صهیونیستی، نان به هم قرض دهند و از تصمیم انگلیس برای تروریست اعلام کردن جنبش مقاومت اسلامی حماس استقبال کنند؛ چرا که همین انگلیس که الان علیه حماس جبهه گرفته به نوعی پدرخوانده رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید. برای اثبات این ادعا، مرور و بازخوانی مطالبی که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده، مغتنم است:

مرده‌خواری بریتانیا

از سال ۱۵۱۷ میلادی و در زمان حاکمیت سلطان سلیم اول، امپراتوری عثمانی به مدت ۴۰۰ سال بر فلسطین حکومت داشت. پس از فروپاشی این امپراتوری در طی جنگ جهانی اول، بریتانیا قیمومیت این اراضی را دست گرفت.

در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، بیانیه بالفور توسط آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت بریتانیا، خطاب به والتر روتشیلد، سیاست‌مدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام بریتانیا نوشته شد. در این اعلامیه انگلستان رسماً متعهد شد به یهودیان برای ایجاد وطن قومی یهود کمک کند. با اعلام رسمی این بیانیه، اقدامات مخفی انگلستان علنی شد.

زمین‌های خریداری شده به ۱۰ درصد هم نمی‌رسد!

تا سال ۱۹۴۸، یهودیان در دوره قیمومت انگلستان از راه‌های مختلفی اقدام به خرید زمین‌های فلسطینی‌ها کردند که نتیجه تلاش آن‌ها رقمی بین ۶ تا ۸ درصد از کل فلسطین بود؛ چون در مجموع اراضی فلسطین که ۲.۷ میلیون هکتار است، زمین‌های خریداری شده توسط رژیم صهیونیستی ۲۲۰ هکتار است.

انگلیس در نقش پدرخوانده رژیم صهیونیستی

از سال ۱۹۴۸ به بعد رژیم صهیونیستی بیش از ۸۵ درصد از خاک فلسطین تاریخی را به کنترل خود در آورد که ثمره اشغال‌گری‌ها و بذل و بخشش‌های سازمان ملل به آن‌هاست.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ نزدیک ۵۰ هزار منزل مسکونی را در سرزمین‌های فلسطینی به طور کلی و ۱۰۰ هزار مسکن دیگر را به طور جزئی تخریب کرد. بیش از ۱۱۰ هزار فلسطینی در یک دهه گذشته در مناطق مختلف فلسطین اشغالی آواره شدند و تعداد شهدای فلسطینی از سال ۱۹۴۸ در داخل و خارج فلسطین به یکصد هزار نفر می‌رسد.

انگلیس در نقش پدرخوانده رژیم صهیونیستی

حماس؛ حرکة المقاومة الاسلامیة

با اتفاقاتی که رژیم صهیونیستی در فلسطین به وجود آورد، شیخ احمد یاسین در سال ۱۹۸۷ تصمیم می‌گیرد جنبشی مردمی را که هدفش ایجاد شرایط مطلوب برای آزادی فلسطین است، پایه‌گذاری کند تا این کشور را از دست‌درازی و تجاوزهای صهیونیست و حامیانش نجات دهد.

حماس مخفف نام جنبش مقاومت اسلامی (حرکة المقاومة الاسلامیة) است و عمده شهرت آن بیشتر به دلیل انجام حملات علیه اهداف و نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد

جنگ جهانی اول که قرار بود خاتمه تمامی جنگ‌ها باشد، با دخالت‌های نابجای بریتانیا در سرزمین به جامانده از عثمانی، نه تنها جنگ اول نبود، بلکه جرقه جنگ و درگیری‌های بعدی شد.

دیوید فرامکین در همین رابطه کتابی با عنوان «صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد» نوشت. ناشر درباره کتاب گفته: «صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد روایتی است از وقایعی که به فروپاشی امپراتوری عثمانی در طول جنگ جهانی اول انجامید و مایه‌ی تغییر اساسی در خاورمیانه شد و بنا به عقیده‌ی نویسنده، به شروع جنگی دامن زد که همچنان ادامه دارد.»

با تمام ظلم‌ها و جنایت‌هایی که از بعد بیانیه بالفور به وجود آمد و بنا بود آغاز تأسیس کشور اسرائیل به‌شمار رود، بعد از گذشت ۱۰۴ سال همچنان این کشور به رسمیت شناخته نشده است و بریتانیا چشم روی همه اجحاف‌هایی که در حق فلسطین و فلسطینی داشته، بسته و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را تروریستی اعلام کرده.

کد خبر 5356832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha