۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

کتابخوانی نشانی از دانایی و معرفت است

کتابخوانی نشانی از دانایی  و معرفت است

شیراز - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کتاب و کتابخوانی را نشانی از دانایی و معرفت دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، صابر سهرابی صبح یکشنبه در آئین یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با تفریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «گریه نکن» عنوان کرد: سخن گفتن از کتاب و کتابخوانی مقوله‌ای عمیق و تأمل برانگیز است.

وی تصریح کرد: گاه می‌توان به این موضوع پرداخت که هفته‌ای که ماهی و سالی را نمی‌توان بی کتاب ماند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هفته کتاب همیشه بهانه‌ها را برای ما مردمان عاشق کتاب و کتابخوانی هموار می‌کند کتاب‌هایی که نشان دانایی و مانایی را برای مردمان هر زمان به ارمغان می‌آورند.

سهرابی ادامه داد: هر چند کلمات رنگین کتاب در زمان و مکان معنایی دیگر گونه می‌یابند و می‌توانند آنقدر جهان شمول باشند تا آبی آسمان و بی انتهایی عشق به معبودی که خاتم رسولانش را با کتابی ارزشمند و نورانی بر ما عرضه داشت تا تأیید کننده این رسالت برای اهل تفکر باشد.

وی یادآور شد: اما زیباتر آنکه نشان‌های کتاب را با دانایی‌هایی از جنس عشق و معرفت گره بزنیم تا رنگی جدید از معرفت ایثار و شهادت به خود بگیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: مسیری که با کلمات نمی‌توان به مفهوم واقعی آن پرداخت و تفسیری در خور زمان برای آن تعریف کرد که این مقوله از عشق سرشار است و نشانه‌های عطر حضرت خداوندی را با خود دارد.

سهرابی تاکید کرد: از خود گذشتن فراتر از واژه هاست و کسانی که تلاش دارند تا با هر بهانه‌ای ردپای معرفت را در دنیای فانی زنده نگاه دارند خود ایثارگران راه عشق هستند.

وی تصریح کرد: امروز گاه آن است تا فرصتی بسازیم تا قدردان بی‌کرانگی و قلم نورانی نویسندگانی از همین جنس باشیم اول مادری که نوشتن را بر لوح سینه شهیدان خود نوشت تا رمز خداشناسی را درک کنند و راه معبود را به زیبایی تفسیر نمایند و دوم نویسنده‌ای عزیزه و ارزشمند که قلم روان و روح متعالی اش پرچم دار معرفت شهادت است و دنباله رو عاشقانی دل سوخته که هرکدام دنیایی را در شگفتند و فخر شیراز و استان فارس هستند.

کد خبر 5356916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha