۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۴۵

همزمان با هفته بسیج؛

نمایشگاه علم و فناوری بسیج در یزد افتتاح شد

نمایشگاه علم و فناوری بسیج در یزد افتتاح شد

یزد- همزمان با هفته بسیج، نمایشگاه علم و فناوری بسیج در حسینیه ثارالله افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد روز یکشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه علم و فناوری بسیج با اشاره به ظرفیت‌های علمی در استان یزد اظهار داشت: در بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب به موضوع علم و فناوری تاکید ویژه ای داشتند و در سخنرانی‌های متعدد خود، توجه به این موضوع را ضروری دانسته اند.

سردار رضا پورشمسی با بیان اینکه امروزه جوانان و مکتب دینی کشور این بستر را به وجود آورده که در حوزه علم و فناوری سرآمد جهان باشیم، عنوان کرد: نمایشگاه علم و فناوری نمایانگر این مسئله است که در دانشگاه‌ها و در بین اقشار مختلف شاهد پیشرفت های چشمگیر بوده ایم.

نمایشگاه علم و فناوری بسیج در یزد افتتاح شد

وی با تاکید بر اینکه با این همه ظرفیتی که در استان یزد وجود دارد می توانیم قدم های مثبتی را در جهت پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی برداریم، افزود: استفاده از این ظرفیت ها و بارور کردن آن مشروط به این است که در وهله اول این توانایی‌ها را باور داشته باشیم و در وهله بعدی، از ظرفیت بسیج به عنوان یک کمک کار در حاکمیت استفاده کنیم.

پورشمسی ادامه داد: در این شرایط به طور قطع گفتمان جریان علم و فناوری را در استان جاری و ساری خواهیم کرد.

نیاز به ورود جدی و دغدغه‌مند نویسندگان برای نویسندگی در حوزه دفاع مقدس

مدیر خانه نخبگان بسیج علم و فناوری استان یزد نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات کشور بدون شک می‌توان از ظرفیت‌های علمی بهره‌مند شد، اظهار داشت: اگر این مسئله در بین مسئولان کشور نهادینه شود، می‌توانیم امید داشته باشیم که در آینده نزدیک مشکلات و چالش‌های کشور را به صورت علمی و با استفاده از ظرفیت‌های بسیار مناسبی که در اختیار داریم، حل و فصل کنیم.

محسن حکیمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در زمینه استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان به مسئولان کشور تاکید داشتند اما متاسفانه به آن عمل نشد، افزود: مسئولان کشور در طول سالیان اخیر به‌جای استفاده از این ظرفیت‌های علمی برجسته در راستای حل مشکلات، به صورت لحظه‌ای تصمیم‌گیری می‌کنند که این نگاه در دولت انقلابی فعلی دیده نمی‌شود.

نمایشگاه علم و فناوری بسیج در یزد افتتاح شد

مدیر مرکز پژوهش‌های راهبردی شهید الله دادی یزد ادامه داد: اگر به ظرفیت‌های علمی موجود در کشور بنگریم، خواهیم یافت که در حوزه‌های مختلف متخصصان علمی متعددی فعالیت دارند که با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها می‌توانیم قدم‌های مثبت بسیاری در بحث حل مشکلات کشور برداریم.

وی در ادامه به برگزاری شش نشست تخصصی در حاشیه جشنواره جهادگران علم و فناوری استان یزد اشاره کرد و افزود: آب، معدن، کشاورزی، بانوان، اقتصاد و کتاب ازجمله موضوعات این نشست‌ها است.

حکیمی به برگزاری ۱۱۰ نشست تخصصی در سال گذشته در حوزه‌های دفاع مقدس، آب و معدن اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از گنجینه‌هایی که امروز متاسفانه زیاد به آن پرداخته نمی‌شود، بحث کتب دفاع مقدس است که نیازمند ورود جدی و دغدغه‌مند نویسندگان در بحث دفاع مقدس و پرداختن به موضوعات ارزشمند آن و انتقال به نسل آینده هستیم.

کد خبر 5357444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha