۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۶

نیکاراگوئه خبر داد؛

لغو شرط روادید برای کوبایی ها

لغو شرط روادید برای کوبایی ها

دولت نیکاراگوئه شرط روادید برای سفر اتباع کوبایی به این کشور را در راستای تقویت مبادلات دو جانبه، لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نیکاراگوئه اعلام کرد که ضرورت داشتن روادید برای اتباع کوبایی را لغو می کند.

وزارت کشور نیکاراگوئه در همین رابطه در بیانیه ای اعلام کرد که جهت تقویت تبادلات تجاری، صنعت توریسم و روابط انسان دوستانه، شهروندان کوبایی نیازی به روادید برای سفر به این کشور نخواهند داشت.

اقدام دولت نیکاراگوئه در برداشتن محدودیت روادید برای شهروندان کوبایی در راستای نزدیکی روابط دو کشور صورت می گیرد و این در حالی است که نیکاراگوئه از سوی آمریکا تحت فشارهای سیاسی و تحریمی قرار گرفته است.

اقدامات واشنگتن در قبال نیکاراگوئه در پی آن صورت می گیرد که اخیرا «دانیل اورتگا» موفق شد برای بار چهارم به عنوان رئیس جمهور این کشور در انتخابات برنده شود که این حرکت به زعم مقامات کاخ سفید از مشروعیت برخوردار نیست.

روابط واشنگتن و هاوانا نیز چنگی به دل نمی زند و آمریکا بارها به دلایل واهی اقدام به اعمال تحریم ها برضد مقامات هاوانا و مردم کوبا کرده است.

علت دخالت های آمریکا در امور نیکاراگوئه و کوبا و به طور کلی کشورهای آمریکای لاتین این است که این منطقه زمانی به عنوان حیاط خلوت ایالات متحده محسوب می‌شد اما امروز برخی دولت‌ها از جمله کشورهای یاد شده، ونزوئلا و بولیوی به دلیل سیاست‌های ضداستکباری، به چالش جدی برای پیشبرد سیاست‌های توسعه طلبانه واشنگتن در آمریکای لاتین تبدیل شده‌اند.

کد خبر 5358695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha