۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۷

با رد تدارک حمله نظامی؛

پسکوف: ارسال سلاح به اوکراین اوضاع را متشنج می‌کند

پسکوف: ارسال سلاح به اوکراین اوضاع را متشنج می‌کند

کاخ ریاست جمهوری روسیه می گوید مسکو برنامه ای برای حمله به هیچ کس ندارد حال آنکه ارسال سلاح های آمریکایی به اوکراین اوضاع را به ویژه در منطقه دونباس متشنج می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به گزارش سی ان ان مبنی بر اینکه آمریکا در حال بررسی ارسال تسلیحات کشنده و مستشاران نظامی به اوکراین است؛ گفت: چنین اقداماتی فقط به تشدید تنش‌ها در منطقه دونباس منجر می‌شود.

وی ادامه داد: این گزینه‌ای است که نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. این احتمال هست که نه تنها آمریکا، بلکه ناتو هم به دنبال ارسال سلاح و تسلیحات به اوکراین باشد.

پسکوف از اقدامات تحریک آمیز کی‌یف و اینکه اوکراین به دنبال راه حل نظامی در دونباس باشد هم ابراز نگرانی کرد.

همزمان سخنگوی کاخ کرملین اطمینان داد روسیه به دنبال حمله به هیچ کس نیست، هیچ نقشه تهاجمی هم ندارد و این اشتباه است که جابجایی نیرو در داخل مرزهای روسیه را به چنین مسئله‌ای ربط داد.

روز گذشته خبرگزاری بلومبرگ مدعی شده بود آمریکا اطلاعاتی را در اختیار شرکای اروپایی قرار داده که حاکی از تشدید حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین است. همچنین ادعا شده بود مسکو از بحران مهاجران در مرزهای بلاروس برای انحرف افکار عمومی از تدارک نظامی برای حمله به اوکراین استفاده می‌کند.

کرملین و وزارت خارجه روسیه این ادعا را بخشی از کارزار شایعه پراکنی علیه مسکو عنوان می‌کنند حال آنکه هفته گذشته نیز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انتشار چنین گزارش‌هایی را هشدارآمیز تلقی کرد.

کد خبر 5359090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha