۲ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۳۱

وزیر دفاع روسیه:

شاهد تشدید فعالیت بمب‌افکن‌های آمریکا در نزدیک مرزهای روسیه هستیم

شاهد تشدید فعالیت بمب‌افکن‌های آمریکا در نزدیک مرزهای روسیه هستیم

وزیر دفاع روسیه طی سخنانی تاکید کرد کشورش شاهد تشدید فعالیت بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرزهای خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت: روسیه شاهد تشدید فعالیت بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرزهای خود است.

وی که این سخنان را در گفتگو با همتای چینی خود مطرح می‌کرد، افزود: ما شاهد افزایش قابل توجه فعالیت بمب افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه هستیم.

وزیر دفاع روسیه در این گفتگوی دوجانبه تصریح کرد: طی این ماه، در جریان برگزاری «رزمایش رعد جهانی»، فرماندهی راهبردی ایالات متحده، با استفاده از ۱۰ بمب افکن استراتژیک به طور همزمان از جهات غربی و شرقی به آزمایش سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه پرداخت.

شویگو در خصوص موقعیت جغرافیایی این تمرینات نظامی خاطرنشان کرد: فاصله (موقعیت انجام این تمرینات) از مرز ایالتی ما ۲۰ کیلومتر بود.

وی تاکید کرد: توسعه تعامل بین روسیه و چین به ویژه در بحبوحه تشدید تلاطم ژئوپلیتیکی و پتانسیل درگیری رو به رشد در مناطق مختلف جهان اهمیت دارد.

شویگو گفت: چین و روسیه برای سال‌ها شرکای استراتژیک یکدیگر بوده‌اند. امروز توسعه تعامل ما در شرایط تشدید تلاطم ژئوپلیتیکی و پتانسیل درگیری رو به رشد در مناطق مختلف جهان بسیار حیاتی است.

کد خبر 5359341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha