۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۲

گروسی در نشست خبری؛

خواهان احیای ظرفیت نظارت و بازرسی‌ آژانس هستم

خواهان احیای ظرفیت نظارت و بازرسی‌ آژانس هستم

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خبری امروز با اعلام اینکه گفتگو با مقامات ایرانی ادامه دارد، گفت: خواهان احیای ظرفیت نظارت و بازرسی‌ آژانس هستم.

به گزارش خبرگزاری مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست خبری امروز خود اعلام کرد مذاکرات با ایران بی نتیجه بوده است.

ضمن عذرخواهی بابت لغو نشست مطبوعاتی شب گذشته اعلام کرد که آنچه دیروز در ایران درباره آن صحبت شد منجر به حصول توافق نشد و ما همچنان در حال صحبت درباره آن هستیم.

گروسی ادامه داد: معنی آن این است که ما نتوانستیم آن را به پایان برسانیم. من از رسیدن به یک تفاهم در این زمینه دست نمی کشم اما درباره مسائلی که دیروز با یکدیگر در حال صحبت بودیم نتوانستیم به توافق برسیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به خبرنگاری درباره اینکه معنی بی نتیجه بودن مذاکرات می تواند این باشد که هنوز به هیچ جایی نرسیده ایم و نمی دانیم که این مسئله مثبت یا منفی است و یا اینکه مذاکرات را متوقف کردیم و نتوانستیم به توافقی برسیم، گفت: البته دیروز به جمع بندی رسیدیم. ما همچنان در حال مذاکره هستیم، اما نه درباره تصحیح جزئیات یا اینکه ببینیم درباره مسائلی که در گذشته به توافق نرسیدیم می توانیم امروز به توافق برسیم یا خیر اما مسائل مربوطه همچنان مطرح است و ما همچنان در حال گفتگو هستیم.

وی افزود: بیش از این وارد جزئیات نمی شوم، فقط اینکه ما دیروز به توافق نرسیدیم.

گروسی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گمانه زنی هایی درباره این مسئله مطرح است که ایران درخواست امتیازهایی از وی جهت اجازه دسترسی به تاسیسات کرج کرده است، گفت: من درباره انجام این کار تردید خواهم کرد. شما به طور کلی می دانید که مسائل مطرحه چه هستند. به ویژه ما می خواهیم که نظارت و ظرفیت های راستی آزمایی را که نیاز داریم، برگردانیم و همچنین مسائل برجسته در رابطه با مسائل پادمانی مطرح است.

وی ادامه داد: درجریان مذاکرات، راه های مختلف امتحان شد اما ایران نتوانست با ما به توافقی برسد و این چیزی است که می گویم.

گروسی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر مبنی بر اینکه تناقضی بین صحبت های روز گذشته وی در تهران که گفته بود مذاکرات سازنده بوده و اظهارات امروزش که می گوید مذاکرات بی نتیجه بوده است، گفت: نه هیچ گونه تناقضی نیست، مذاکرات سازنده بود، مذاکرات صحیح و حرفه ای بود و این یک مسئله است، اما نتوانستیم به توافقی برسیم.

وی در ادامه تاکید کرد: ما باید به توافق برسیم. ما باید این کار را انجام دهیم.

گروسی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اختلافات با ایران و اینکه هیچ گونه پیشرفتی حاصل شده یا خیر و اینکه رویکرد دولت جدید با دولت قبلی ایران چه تغییری کرده است گفت: ما واقعا نیاز داشتیم که با مقامات ایران ملاقات کنیم و درباره انتظارات متقابل با یکدیگر صحبت کنیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اعلام اینکه گفتگو با مقامات ایرانی ادامه دارد، گفت: خواهان احیای ظرفیت نظارت و بازرسی‌ آژانس هستم.

کد خبر 5359708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
      0 0
      اینها همه جاسوسان رژیم غاصب هستن از اینکه نمی توانند جاسوسی کنند ناراحتم ایران باید خیلی هوشیار باشه که دیگر اتفاقات گذشته تکرار نشود