۴ آذر ۱۴۰۰، ۹:۳۷

در جلسه شورای حکام؛

اولیانوف: مسئله نظارت آژانس برای احیای برجام مهم است

اولیانوف: مسئله نظارت آژانس برای احیای برجام مهم است

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین با اشاره به صحبت های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، ابراز امیدواری کرد که راهی برای حل مسئله نظارت بر تاسیسات کرج پیدا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اعلام کرد که مسکو امیدوار است که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی راه هایی برای تضمین نظارت بر همه تاسیسات مربوطه، جهت بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیابند.

اولیانوف در همین رابطه در جلسه شورای حکام که پس از سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس به تهران تشکیل شد، گفت: ادامه نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تاسیسات و زیرساخت های هسته‌ای ایران که از نقطه نظر احیای برجام بسیار مهم هستند، اهمیتی اساسی دارد. زمانی که مدیرکل آژانس امکان بازگرداندن یکپارچگی اطلاعات در مورد آن را تایید کند، شرکت کنندگان در مذاکرات در شرایطی نسبتا راحت کار خواهند کرد. طبیعتاً این جمع بندی مدیرکل باید تمامی تاسیسات مربوطه از جمله تاسیسات تولید قطعات سانتریفیوژ در کرج را در بر گیرد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم ایران و آژانس بتوانند راه های قابل قبولی برای ادامه نظارت بر کرج در راستای منافع برجام پیدا کنند.

نماینده روسیه در آژانس پیشتر و پس از نشست مطبوعاتی گروسی در توییتی گفته بود: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که سفرش به ایران بی نتیجه بود. توافق کامل حاصل نشد، اما او به همکاری با طرف ایرانی برای حل مسائل مهم ادامه خواهد داد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه دیروز چهارشنبه، خطاب به شورای حکام گفت مذاکراتی که در تهران داشته بی نتیجه بوده است.

وی همچنین در نشست خبری خود در این باره گفت: معنی آن این است که ما نتوانستیم آن را به پایان برسانیم. من از رسیدن به یک تفاهم در این زمینه دست نمی کشم اما درباره مسائلی که دیروز با یکدیگر در حال صحبت بودیم نتوانستیم به توافق برسیم. بیش از این وارد جزئیات نمی‌شوم، فقط اینکه ما دیروز به توافق نرسیدیم.

کد خبر 5360409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha