۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲

توسط نشر آنیما؛

«ناجورها»ی ابراهیم‌پور منتشر شد/روایت زندگی و مرگ آدم‌های جامانده

«ناجورها»ی ابراهیم‌پور منتشر شد/روایت زندگی و مرگ آدم‌های جامانده

مجموعه داستان کوتاه «ناجورها» اثر حامد ابراهیم‌پور توسط انتشارات آنیما منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه داستان «ناجورها» نوشته حامد ابراهیم‌پور شامل ۴۰ داستان کوتاه و روایت زندگی و مرگ آدم‌های جامانده و به ته خط رسیده‌ای است که از زاویه دید یک راوی ناشناس؛ در جغرافیایی نامشخص و در بستر زمانی چند دهه روایت می‌شود.

دزد؛ دریانورد بازنشسته؛ قاچاقچی؛ بیمار روانی؛ روسپی؛ سرباز؛ کارگر ساده؛ دختر فراری؛ قاتل؛ نوازنده خیابانی و آدم‌های دیگری با زخم‌هایی عمیق و عمیق‌تر که بی آن‌که ببینیم و صدای‌شان را بشنویم؛ با غم‌ها و عشق‌ها و آرزوهای‌شان کنار ما زندگی کنند و می‌میرند...

برشی از داستان وحید دوشنبه از متن کتاب را در ادامه می‌خوانید؛

«نرگس» توی خیّاط‌خونه طاووس‌خانوم کارآموزی می‌کرد. دوشنبه به دوشنبه رأس ساعت سه عصر می‌اومد و غروب نشده برمی‌گشت. لاغر و سبزه‌رو بود و موهای پرکلاغیش رو چتری می‌ریخت روی پیشونی بلندش. کفش پاشنه‌دار می‌پوشید و برای این‌که زمین نخوره یواش و با احتیاط راه می‌رفت. سعی می‌کرد که به اطراف نگاه نکنه؛ سرش رو بالا می‌گرفت و دست راستش همیشه روی بند کیف بزرگ روی دوشش بود.

وحید همون وقتا عاشقش شد. شنبه که می‌شد می‌رفت کارگری، یکشنبه می‌رفت کارگری، سه‌شنبه و چارشنبه و پنج‌شنبه می‌رفت کارگری… ولی دوشنبه‌ها اگه سنگ از آسمون می‌بارید؛ از محل تکون نمی‌خورد. به خودش حسابی می‌رسید؛ لباسای پلوخوری‌ش رو می‌پوشید، موهاشو رو به بالا سشوار می‌زد و مثل چنار امامزاده صالح صاف می‌ایستاد جلوی در خونه طاووس خانوم!

مجموعه داستان «ناجورها» نوشته حامد ابراهیم‌پور در ۲۰۵ صفحه با قیمت ۴۵ هزار تومان توسط انتشارات آنیما منتشر شد.

کد خبر 5361666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha