۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۴۲

استاندار خراسان‌جنوبی خبرداد؛

حل مشکل ۴ واحد لبنی خراسان جنوبی/فروش الکترونیکی زرشک

حل مشکل ۴ واحد لبنی خراسان جنوبی/فروش  الکترونیکی زرشک

بیرجند-استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از ۱۱ واحد لبنی تنها دو واحد در استان فعال بوده است، گفت: مشکل چهار واحد لبنی خراسان‌جنوبی با شبکه بانکی حل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری عصر شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: ما بر این باوریم که سرمایه‌های بخش خصوصی به مراتب از دولت بیشتر است و از این جهت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تا حد زیادی می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: به نظر من خراسان‌جنوبی باید برای توسعه و پیشرفت نگاه خود را از دولت بردارد و به سمت بخش خصوصی هدایت کند و دولت تنها به هدایت و نظارت و راهبری مسائل اقتصادی و … بپردازد.

ملانوری ادامه‌داد: اغلب مصوبات (۹۰ درصد مصوبات) شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در خراسان‌جنوبی اجرایی شده چون ما هر جلسه میزان اجرایی شدن مصوبات نوبت قبل را بررسی می‌کنیم.

تعاونی تولید کنندگان محصولات استان به مرحله عرضه سهام رسید

وی افزود: محصول زرشک، محصول منحصر به فرد خراسان‌جنوبی است و باید برای تولید، برداشت، فرآوری و بازاریابی آن طرح‌هایی به تناسب شرایط استان وضع شود و نمی‌توان برای آن قواعدی در خارج از استان وضع کرد که با شرایط این خطه تناسب ندارد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در یکی از جلسات شورای گفت و گو مصوب کردیم که تعاونی بزرگ تولیدکنندگان محصولات استراتژیک استان شکل بگیرد، گفت: مرحله اول کار انجام شده و به مرحله عرضه سهام رسیده است.

ملانوری بیان‌کرد: در مورد محصول زرشک ما نتوانسته‌ایم به اندازه ۱۰۰ هزار تن زرشکی که تولید می‌شود، برنامه‌ریزی داشته باشیم تا کشاورز ما دغدغه نداشته باشد.

پیگیری فروش الکترونیکی زرشک

وی با اشاره به اینکه در سال جاری برای زرشک بحث خرید حمایتی را داشتیم، گفت: زرشک محصول ارزشمند و گران قیمت است که باید به اندازه تلاش و زحمت کشاورز در بازار عرضه شود که در این جلسه مباحثی برای فروش الکترونیکی آن داشتیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بارگاه‌های زرشک نیز باید با توجه به مدلی متناسب با شرایط استان طراحی شود و مجوزهای کشوری گرفته شود.

ملانوری در مورد صنایع لبنی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی ۱۱ واحد تولیدی صنایع لبنی وجود دارد که دوتای آن فعال و ۹ تا غیر فعال است که مشکل اکثر آنان نیز تسهیلات بانکی است که در این زمینه نیز بحث و بررسی شد که مشکل چهار واحد با بانک حل شده است.

دوشنبه؛ معارفه استاندار جدید

وی با اشاره به اینکه مراسم معارفه استاندار جدید خراسان‌جنوبی در روز دوشنبه خواهد بود، بیان‌کرد: در ۱۳ ماه فعالیتی که در استان داشتم تمام توان و سعی خود را برای حل مشکلات مردم را علی رغم اینکه در شرایطی چون تغییر وضعیت کشور هم مرز با ما یعنی افغانستان، تغییر دولت، پیک سوم، چهارم و پنجم کرونا بودیم، به کار بستم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از اقدامات مثبت در ۱۳ ماه گذشته راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران بود، یادآور شد: در ستاد توسعه خاوران ۶ هزار میلیارد تومان با بخش خصوصی قرار داد بستیم که اگر ۵۰ درصد آن نیز اجرایی شود، بسیار خوب خواهد بود.

ملانوری همچنین از مردم خراسان‌جنوبی به خاطر قصورها و تقصیرهای احتمالی عذرخواهی کرد.

کد خبر 5362156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha