۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان:

دستگاه های اجرایی همدان در جذب اوراق تهاتر وارد کار شوند

دستگاه های اجرایی همدان در جذب اوراق تهاتر وارد کار شوند

همدان- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: دستگاه های اجرایی همدان در جذب اوراق تهاتر وارد کار شوند.

سیدناصر محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از اوراق تهاتر و تسویه در نوع اول برای پرداخت بدهی دستگاه‌های اجرایی به یکدیگر و در نوع دوم بدهی دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها استفاده کرد، عنوان کرد: لازم است تا دستگاه‌های اجرایی همدان در جذب اوراق تهاتر وارد کار شوند هم اکنون، تا پایان آبان ماه نزدیک به ۱۴۰ میلیارد تومان از اوراق تسویه نوع اول دستگاه‌های اجرایی بررسی اسنادی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از خرداد ماه سال جاری شیوه نامه استفاده از اوراق به دستگاه‌ها ابلاغ شده بدین سان، بایستی دستگاه‌ها اسناد خود را جمع آوری و بدهی‌ها را استخراج کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه بعد از مشخص شدن سهمیه بانک‌ها بتوانند از آن استفاده کنند، بیان کرد: امکان استفاده از تهاتر درباره مطالبات قطعی تا پایان سال ۱۳۹۹ امکان پذیر است و این بدهی‌ها می‌بایست در چارچوب قوانین مربوط وارد کار شده و در سامانه سماد ثبت شده باشد.

محمودی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، توانستیم بدهی ۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی را با اداره کل امور مالیاتی استان گیلان تسویه کنیم و امیدواریم که در سال جاری نیز همکاری دستگاه‌ها در این مسیر مناسب باشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تاکید بر این موضوع مطرح کرد: اسناد مربوط بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی بعد از از ارائه به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان توسط کارشناسان بررسی و در صورت نقص، عودت و بعد از رفع ایرادات و تأیید سازمان بودجه به تهران جهت تهاتر ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه کدام دستگاه‌های اجرایی در این مسیر عملکرد مناسبی را در سال پیش داشته‌اند، گفت: در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب منطقه و استانداری بیشترین جذب اوراق تهاتر را داشتند.

کد خبر 5362391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha