۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹

معاون صمت آذربایجان غربی:

پروانه اکتشاف ۳۲ محدوده معدنی در آذربایجان غربی صادر شد

پروانه اکتشاف ۳۲ محدوده معدنی در آذربایجان غربی صادر شد

ارومیه – معاون امورمعادن و صنایع معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی از صدور پروانه اکتشاف برای ۳۲ محدوده معدنی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان صمت آذربایجان غربی، پریسا عابدپور در این زمینه اظهار کرد: طی ۸ ماهه نخست سال جاری همزمان با راه اندازی معادن راکد کوچک مقیاس و ایجاد واحدهای فرآوری مواد معدنی در مناطق مختلف استان سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع معدنی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: در ۸ ماهه اول سال جاری ۲۹ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۳ میلیون و ۵۹۴ هزار تن و ذخیره قطعی ۲۲۶ میلیون و ۶۵۱ هزار تن در استان صادر شده است که برای بهره برداری از این معادن بیش از یک هزار و ۳۵۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای ۶۵۷ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

عابدپور تصریح کرد: همچنین در مدت زمان یاد شده برای ۳۲ محدوده معدنی جدید پروانه اکتشاف صادر شده است و ۱۵ فقره گواهی کشف با حجم سرمایه گذاری بیش از ۶۱ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وت جارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۷ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۷ میلیون و ۵۵۳ هزار تن و ذخیره قطعی یک میلیارد و ۱۴۲ میلیون تن انواع مواد معدنی با اشتغال زایی مستقیم برای ۵ هزار و ۱۸۶ نفر و با حجم سرمایه گذاری بیش از ۵ هزار و ۹۷ میلیارد ریال وجود دارد.

عابدپور خاطرنشان کرد: در آذربایجان غربی ۲۱۸ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشاف و ۶۲ معدن دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی بیش از ۲۶ میلیون و ۸۷۹ هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۶۰۹ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال در حال فعالیت هستند.

کد خبر 5369862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha