۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۲۹

جلال‌زاده:

لزوم انتخاب سفیران انقلابی/عملکرددیپلماسی اقتصادی دلگرم کننده بود

لزوم انتخاب سفیران انقلابی/عملکرددیپلماسی اقتصادی دلگرم کننده بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سفرا، افسران دستگاه دیپلماسی کشور در صف مجاهدانه سیاست خارجی هستند، گفت: انتخاب سفرای اصلح با روحیه انقلابی مطالبه مجلس از دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارحی پس از جلسه مشترک با وزیر امورخارجه در توئیتی نوشت: گزارش صد روزه دلگرم کننده حوزه دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، حاکی از توسعه و تسهیل مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه با راهبرد افزایش حجم مبادلات اقتصادی در آینده بود.

وی تاکید کرد: قانون راهبردی لغو تحریم ها و مصوبات کمیته تطبیق مذاکرات هسته ای فصل الخطاب است و مجلس و دولت بر روی این دو مهم متفق القول هستند. گزارش مذاکرات وین حاکی از تسلط، تعادل و عقلانیت و اهتمام تیم کشورمان برای رسیدن به منافع حداکثری در برابر کشورهای ۴+۱ بود که مورد حمایت اعضای کمیسیون قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نوشت: سفرا، افسران دستگاه دیپلماسی کشور در صف مجاهدانه سیاست خارجی هستند. انتخاب اصلح با روحیه انقلابی و معطوف به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب مطالبه اولیه از دولت سیزدهم است.

جلال‌زاده در ادامه مطلب خود آورده است: تقویت دیپلماسی رسانه ای، آب، اقتصادی، پارلمانی، دفاعی و اهمیت سیاست خارجی متوازن با اولویت قراردادن کشورهای همسایه، هماهنگی حداکثری تیم اقتصادی دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای و تحول در ساختار وزارت امور خارجه از مطالبات مهم مطرح شده در این نشست بود.

وی تصریح کرد: تقویت دیپلماسی رسانه ای، آب، اقتصادی، پارلمانی، دفاعی و اهمیت سیاست خارجی متوازن با اولویت قراردادن کشورهای همسایه، هماهنگی حداکثری تیم اقتصادی دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای و تحول در ساختار وزارت امور خارجه از مطالبات مهم مطرح شده در این نشست بود.

کد خبر 5370740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha