۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۵

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران خبر داد؛

وقوع ۴ فقره حریق طی ۲۴ ساعت در جنگل های شرق مازندران

وقوع ۴ فقره حریق طی ۲۴ ساعت در جنگل های شرق مازندران

ساری- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی مازندران- ساری از وقوع چهار فقره حریق طی شبانه روز گذشته در عرصه های جنگلی بهشهر و گلوگاه واقع در شرق استان خبر داد.

سرهنگ مجید ذکریایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع چهار فقره حریق طی شبانه روز گذشته در عرصه‌های جنگلی تحت پوشش اظهار داشت: از این تعداد سه فقره در گلوگاه و یک فقره در بهشهر رخ داده است.

وی افزود: عرصه‌های جنگلی منطقه و ولمیس گلوگاه از جمله مناطقی بود که دچار حریق شده و پنچ هزار مترمربع از اراضی درگیر شدند و با حضور به موقع نیروها پس از یک ساعت و نیم تلاش مهار شده است.

وی گفت: در عرصه جنگلی گلوگاه در مجموع سه فقره حریق رخ داد که بیشتر آن از حاشیه جاده شروع شد و به سمت عرصه‌ها پیش رفت و با جانفشانی نیروهای مردمی و همیاران طبیعت و نیروهای یگان حفاظت و آتش نشانی، حریق اطفا شده است.

سرهنگ ذکریایی با اظهار اینکه همه نیروها با توجه وضعیت افزایش دما در حالت آماده باش به سر می‌برند، افزود: تمامی خودروهای آتش نشانی آبگیری شده مجهز هستند و تمامی قرقبان ها تا ۲۴ ساعت آینده در آماده باش هستند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری تصریح کرد: حضور به موقع نیروها و اطلاع رسانی مردم سبب می‌شود تا نیروهای سریع به منطقه اعزام شود و این عامل در کاهش سطح خسارت تأثیرگذار است.

وی با عنوان اینکه آتش سوزی‌های رخ داده طی شبانه روز گذشته بیشتر عامل انسانی داشته است، گفت: مناطقی که دچار حریق شدند نزدیک به هم واقع شدند و این مسئله فرضیه عمدی بودنن و داشتن عامل انسانی را تقویت می‌کند.

کد خبر 5371391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha