روز پنج شنبه انجام شد؛

بیانیه مشترک قطر و عربستان در پایان سفر بن سلمان به دوحه

بیانیه مشترک قطر و عربستان در پایان سفر بن سلمان به دوحه

ریاض و دوحه در پایان سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به قطر بیانیه ای مشترکی را صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، عربستان و قطر در پایان سفر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به دوحه بیانیه مشترکی را صادر کردند.

در این بیانیه آمده است که در دیدار «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در دوحه پایتخت قطر موضوعات منطقه‌ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک مورد بحث قرار گرفت.

طبق این بیانیه، بررسی فرصت‌های موجود بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، صنعتی، فرهنگی، ورزشی، محیط زیست، انرژی و زیرساخت‌ها از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار دو طرف اعلام شده است.

این بیانیه می‌افزاید که دو طرف درباره لبنان هم بر اهمیت انجام اصلاحات فراگیر در این کشور و اینکه لبنان محلی برای انجام هرگونه اقدامات بی ثبات کننده در منطقه نباشد، تاکید کردند.

ریاض و دوحه همچنین بر اهمیت دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه طبق اعلامیه ژنو و قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت به منظور حفظ وحدت و تمامیت ارضی سوریه و حمایت از تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور تاکید کردند.

دو طرف در خصوص ایران نیز مدعی شدند که باید همکاری و تعامل جدی با پرونده هسته‌ای و موشکی ایران در راستای تحقق امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین المللی صورت گیرد.

در این بیانیه همچنین بر اصل حسن همجواری و احترام به قوانین بین المللی برای جلوگیری از بی ثباتی در منطقه تاکید شده است.

کد خبر 5371828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha