۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- ساری:

یک فروند بالگرد برای اطفای حریق جنگل در مازندران تامین شده است

یک فروند بالگرد برای اطفای حریق جنگل در مازندران تامین شده است

ساری- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری گفت: با هماهنگی صورت گرفته یک فروند بالگرد برای اطفای حریق در عرصه های جنگلی در استان پیش بینی و فراهم شده است.

سرهنگ مجید ذکریایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فصل برگ ریزان درختان و افزایش دمای هوا از طبیعت گردان و مردم خواست تا از روشن کردن آتش در جنگل و عرصه‌های طبیعی پرهیز کنند، افزود: متأسفانه برخی گردشگران پس از برافروختن آتش آن را خاموش نمی‌کنند و این مسئله سبب بروز حادثه می‌شود.

وی با اظهار اینکه وزش باد سبب شعله ور شدن آتش خواهد شد، گفت: وجود برگ‌های خشک به گسترش آتش سوزی کمک می‌کند درحالی انتظار می‌رود با حفظ طبیعت و جنگل آن را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

وی درباره تأمین بالگرد برای اطفای حریق گفت: یک فروند بالگرد برای اطفای حریق در استان پیش بینی شده است و برای آتش سوزی گلوگاه برای پرواز بالگرد هماهنگی شده بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران - ساری با تقدیر از همراهی مردم و طبیعت دوستان و همکاری با یگان حفاظت برای اطفای حریق گفت: هرچند تجهیزات و امکانات به حد ایده آل و به روز نرسیدند اما نیروهای منابع طبیعی با جان و دل برای صیانت از عرصه‌ها تلاش می‌کنند.

سرهنگ ذکریایی ادامه داد: با توجه به اینکه تا پایان هفته شاهد بارش باران نیستیم، تمامی نیروهای قرقبان و منابع طبیعی در حال آماده باش هستند و آتش سوزی روزهای گذشته نیز با کمک مردم و نیروها در اسرع وقت مهار شد.

به گزارش مهر، در تعطیلات اخیر هفت فقره حریق در جنگل‌های استان مازندران به وقوع پیوست.

کد خبر 5373420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha