۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴

پرنده‌ای با صد هزار دنبال‌کننده؛

با اینفلوئنسر دنیای پرندگان آشنا شوید!

با اینفلوئنسر دنیای پرندگان آشنا شوید!

نگه‌داری از حیوانات و پرندگان اصولی دارد که بسیاری با آن آشنا نیستند. در این گزارش ضمن آشنایی با بلوندی درباره ملزومات نگهداری حیوانات حرف زدیم.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، چند روزی است که پخش مستند دومینو با موضوع کنترل جمعیت سگ‌های گله و بی صاحب در شبکه سه تلویزیون سر و صدای زیادی به پا کرده و موافقان و مخالفان درحال بحث و گفتگو با همدیگر هستند و هرکدام از دریچه‌ای به این موضوع می‌پردازند. نگه‌داری از حیوانات مثل سگ و گربه و انواع حیوانات در فضای مسکونی یکی از مسائلی است که در سال‌های اخیر رواج زیادی در ایران به خصوص شهرهای بزرگ پیدا کرده است، اما نگه داشتن حیوانات در فضای محدود خانه ملزوماتی دارد که کمتر به آن توجه و رعایت می‌شود. بسیاری از حیوانات از اساس متعلق به فضای خانگی و شهری نیستند و با این کار دچار مشکلات جسمی و روحی متعدد می‌شوند و در بسیاری موارد به زندگی خانوادگی و اجتماعی افراد نیز آسیب وارد می‌کنند. رسیدگی‌های بهداشتی و پزشکی بعدی دیگر از ملزمات نگهداری حیوانات در خانه است که بعد از مدتی با هزینه‌های سرسام‌آوری که دارد افراد را دچار مشکل می‌کند. انتقال بیماری‌های خطرناک از حیوانات به انسان‌ها نیز گوشه‌ای دیگر از خطرات نگهداری حیوانات به صورت خانگی است.

بسیاری از کارشناسان و فعالان محیط زیستی معتقدند تنها حیواناتی را باید در فضای خانه نگه داری کرد که نیاز به رسیدگی پزشکی دارند. ما مجاز نیستیم حیوانی که در طبیعت زندگی خوب و طبیعی دارد از محل زندگی‌اش جدا کرده و برای فرو بردن عقده‌های روحی و درونی خودمان یا ارضای حس حیوان‌دوستی آنها را در فضای خانه و آپارتمان اسیر و زندانی کنیم. اما اگر همین حیوان حیوانی وحشی نباشد، نگهداری‌اش در فضای مسکونی خطرآفرین نباشد و نیاز به رسیدگی هم داشته باشد، می‌توان با رعایت موارد لازم از آن حیوان نگهداری کرد. از این جهت نگه داشتن گربه‌ها، سگ‌ها یا پرنده‌هایی که نقص عضوی دارند، زخم شده‌اند، بیماری دارند و نیاز به رسیدگی پزشکی، کاری انسانی و عاقلانه است. البته بازهم با اصول مورد نیاز خود و مشورت با یک پزشک و کارشناس محیط زیست. به همین دلیل شاید بد نباشد به همین بهانه از «بلوندی» صحبت کنیم که شاید یگانه اینفلوئنسر دنیای پرنده‌هاست! بلوندی پرنده‌ای است که به خاطر یک نوع بیماری تمام پرهای خودش را از دست داده است و ظاهر جالب یا شاید عجیبی هم پیدا کرده است. اما این خانواده فرانسوی بعد از اینکه بلوندی به این بیماری مبتلا شد و زیبایی اولیه خودش را از دست داد، او را رها نکرده و اتفاقاً بیشتر عاشقش شدند. این خانواده برای اینکه نشان بدهند پرنده‌ها و حیوانات در صورت بیماری نیاز به مراقبت بیشتر و محبت انسانی دارند، از این بلوندی مراقبت کرده و با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی برای بلوندی درباره بیماری او و نوع نگهداری از بلوندی و اصول مواجهه با یک حیوان بیمار به فرهنگ‌سازی پرداختند. آنها هرروز درباره بلوندی با مخاطبان صفحه او حرف می‌زنند و در کنار شیرین‌کاری‌ها و کارهای بامزه بلوندی، به مسائل مختلف درباره نگهداری پرندگان و حیوانات اشاره می‌کنند. همین ابتکار عمل باعث شده به تازگی صفحه بلوندی به ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده برسد و آنها جشن صدهزارتایی شدن صفحه بلوندی را جشن بگیرند.

با اینفلوئنسر دنیای پرندگان آشنا شوید!

نگه‌دارندگان بلوندی درباره صدهزارتایی شدن صفحه پرنده محبوب‌شان نوشتند:

«ما ۱۰۰ هزار نفریم! نمی‌توانیم این را باور کنیم. بچه‌ها! ما از تمام ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده بسیار سپاسگزاریم! حتی تا یک میلیون سال دیگر هرگز فکر نمی‌کردیم که می‌توانیم به این هدف برسیم و حالا اینجا هستیم! هنوز نمی‌توانم تعداد افرادی که بلوندی را تماشا می‌کنند و می‌شناسند، باور کنم. هر بار که پیام‌های زیبای شما برای بلوندی و میزان عشقی که به او دارید را می‌خوانم قلبم گرم می‌شود. این صفحه برای نشان دادن شخصیت بامزه و شگفت‌انگیز بلوندی، همراه با سفر او با بیماری PBF ایجاد شده است. ما می‌خواستیم به دنیا نشان دهیم که بلوندی با یا بدون پرهایش خارق‌العاده است و همیشه جنبه زیبایی در زندگی وجود دارد.

دانستن اینکه بلوندی برای بسیاری از مردم شادی می‌آورد برای ما کافی است. خیلی ممنون، از تک تک شما سپاسگزاریم.

از شما بچه‌ها برای دوست داشتن، حمایت و تشویق بلوندی متشکرم! دوستتان داریم! ❤️🐥»

دنیای پرندگان و حیوانات بسیار زیباست، اما باید مراقب باشیم که هر چیزی اصول خود را دارد و دست بردن به طبیعت و نیز تغییر دادن الگوی زیست پرندگان و حیوانات هم آنها را در طولانی‌مدت دچار مشکل می‌کند و هم طبیعت را. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید پرنده یا حیوانی را نگهداری کنید قبلش حتماً با یک کارشناس محیط زیست و دامپزشک گفتگو کرده و نظر آنها را بپرسید.

کد خبر 5373800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha