۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۳۳

تشکیل پرونده قضایی برای تهیه‌کنندگان تصاویر مبتذل در اماکن تاریخی

تشکیل پرونده قضایی برای تهیه‌کنندگان تصاویر مبتذل در اماکن تاریخی

قزوین – دادگستری قزوین با صدور اطلاعیه‌ای از تشکیل پرونده قضایی در خصوص تهیه و انتشار تصاویر مبتذل در برخی اماکن تاریخی قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر انتشار تصاویری مبتذل در اماکنی همچون گراند هتل در یکی از صفحات فضای مجازی باعث ناراحتی شدید فعالان حوزه میراث فرهنگی و همچنین فعالان فرهنگی شهر قزوین شده است.

این تصاویر در حالی در مجموعه تاریخی گراند هتل قزوین منتشر شد که برخی فعالان حوزه میراث فرهنگی از ممنوعیت ورود برای افراد عادی به این مجموعه خبر می‌دهند.

بعد از انتشار این تصاویر، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در بیانیه‌ای از شکایت این اداره کل از عوامل هنجار شکن در مجموعه گراند هتل خبر داد.

در این بیانیه آمده بود: علیرغم اینکه مجموعه گراند هتل به طور کامل جهت مرمت و بازسازی در اختیار سرمایه‌گذار بوده، با توجه به ضرورت رعایت شئونات اسلامی و شأن فرهنگی آثار ارزشمند تاریخی و نیز حسب گزارشات مردم متدین و میراث دوست قزوین در تاریخ ۱۱ آذرماه با برگزاری جلسه‌ای در اداره‌کل، اقدام لازم از طریق ارائه شکایت به دادستان محترم عمومی و انقلاب استان و انعکاس آن به حوزه‌های نظارتی وزارتخانه در تاریخ مذکور صورت گرفته و قطعاً این اداره‌کل تا حصول نتیجه و برخورد با عوامل و مسببین آن پیگیری لازم را به عمل خواهد آورد.

اما بعد از ظهر یکشنبه دادگستری قزوین نیز در اطلاعیه‌ای از تشکیل پرونده قضائی در خصوص تهیه و انتشار تصاویر مبتذل در برخی اماکن تاریخی قزوین خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است:

روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حسب پیگیری دادستانی قزوین و گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین مبنی بر ورود غیرقانونی، تهیه و انتشار تصاویر خلاف شرع و مبتذل در محوطه برخی از اماکن تاریخی قزوین که موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است؛ پرونده قضائی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل شد.

گفتنی است؛ بر اساس گزارشات واصله از سوی این اداره کل، برخی از این اماکن تاریخی به منظور مرمت و بازسازی در اختیار سرمایه‌گذار و پیمانکار قرار داشته و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی در این اماکن مستقر نبوده و احتمالاً ورود غیرقانونی و تهیه تصاویر مبتذل در این بازه زمانی و ناشی از غفلت پیمانکاران مربوطه بوده است.

شایان ذکر است؛ پس از تشکیل پرونده در دادسرای قزوین، دستورات قضائی لازم در خصوص شناسایی و احضار عکاس، منتشر کننده تصاویر در فضای مجازی، پیمانکار، نگهبانان این اماکن و سایر مسببان احتمالی صادر شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

در پایان خاطرنشان می‌سازد، این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و پس از روشن شدن جزئیات موضوع، قطعاً نتایج حاصله از طریق روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین به اطلاع عموم و اصحاب رسانه خواهد رسید و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، تا دیگر شاهد اینگونه هنجارشکنی‌ها و ترویج مسائل ضد فرهنگ اسلامی-ایرانی، آن هم در اماکن عمومی و تاریخی قزوین نباشیم.

به گزارش مهر در هفته گذشته این دومین مورد از بی توجهی به هنجارهای فرهنگی جامعه است که موجب ناراحتی مردم قزوین شده است.

انتشار تصاویر جشن آشپزی در دهکده المپیک قزوین نیز دیگر برنامه‌ای بود که باعث دلخوری مردم شده بود.

کد خبر 5373910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha