۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی:

دستگاه‌هایی که برای هوشمند سازی چاه‌ها همکاری ندارند معرفی شوند

 دستگاه‌هایی که برای هوشمند سازی چاه‌ها همکاری ندارند معرفی شوند

بیرجند- معاون دادگستری خراسان جنوبی گفت: اسامی دستگاه‌هایی که برای هوشمند سازی چاه‌های خود همکاری نمی‌کنند برای پیگیری به دادگستری اعلام شود.

به گزارش خبر نگار مهر، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا ظهر دوشنبه ۲۲ آذر در دومین جلسه کار گروه پیشگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و حاشیه سدها گفت: هوشمند سازی چاه‌های آب از سال‌های گذشته با نصب کنتور در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای باید اسامی دستگاه‌های که دارای چاه هستند و برای هوشمند سازی آنها تا کنون همکاری نکرده‌اند را جهت پیگیری به دادگستری اعلام کند.

به گفته وی کم آبی و کاهش بارندگی سبب شده است که خراسان جنوبی یکی از استان‌های دارای مشکلات در این حوزه باشد که این موضوع قصه پر غصه‌ای را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه در کنار آن جلوگیری از ورود غیر مجاز به منابع آبی و آب‌های زیر زمینی از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: متأسفانه در نقاط مختلف استان شاهد استفاده غیر مجاز از منابع آبی هستیم که برای هماهنگی هر چه بیشتر بین دستگاه‌های مربوط، این کار گروه تشکیل شده تا همه دستگاه‌ها برای جلوگیری از آن اقدام کنند.

معاون دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به سامانه جامع ارتباطات مردمی قوه قضائیه (سجام) اظهار کرد: عموم مردم به خصوص روستاییان باید از هرگونه دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها ی استان خودداری کنند و دهیاران هم باید تخلفات در زمینه حفر چاه‌های غیر مجاز، تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها را از طریق سامانه قوه قضائیه گزارش کنند و شهروندان بدانند که همه این گزارش‌ها محرمانه است.

حجت الاسلام وحدانی نیا اضافه کرد: مدیریت پساب تصفیه خانه بیرجند با هدف استفاده از آن در مصارف صنعتی، کشاورزی غیر خوراکی و آبیاری فضای سبز بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد تا پساب از دسترس مردم، دام و طیور خارج شود.

کد خبر 5374661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha