۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۲۰

رئیس دادگستری رباط‌کریم خبر داد؛

رسیدگی به تخلف انتخاباتی۱۴عضو شورای شهر پرند رباط کریم و نصیرشهر

رسیدگی به تخلف انتخاباتی۱۴عضو شورای شهر پرند رباط کریم و نصیرشهر

رباط کریم- رئیس دادگستری رباط‌کریم از آغاز برخورد و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی۱۴ عضو شورای شهرهای پرند، رباط کریم و نصیرشهر خبر داد.

محمدرضا قوی‌دل در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز دوره جدید برخورد قضائی با متخلفان انتخاباتی در ۳ شهر پرند، رباط‌کریم و نصیر شهر خبر داد و اظهار داشت: در دور جدید برخورد با تخلفات انتخاباتی به سراغ نامزدهایی که در تبلیغات انتخاباتی دچار تخلف و تخطی از قانون شده اند رفته ایم.

قویدل با اشاره به اینکه تخلفات انتخاباتی را در ۳ دسته‌ی تخلفات روز انتخابات و تخلفات تبلیغاتی و خرید و فروش رأی به توسط اعضای فعلی شورا پیگیری خواهیم کرد، افزود: در مجموع ۱۱۶ پرونده برای متخلفان انتخابات شوراها در دادگستری تشکیل شده که تاکنون برای ۲۹ پرونده رأی محکومیت صادر شده است.

وی عنوان داشت: این پرونده‌ها متشکل از ۲۴ پرونده برای تخلفات روز انتخابات، ۷۸ پرونده برای تخلفات در ایام تبلیغات مانند نصب پوستر و بنرهای غیرقانونی و ۱۴ پرونده برای تخلفات خرید و فروش آرا به توسط اعضای فعلی شورا است.

رئیس دادگستری رباط‌کریم با اشاره به اینکه اتهام وارده به ۱۴ عضو فعلی شوراهای شهر پرند، نصیر شهر و رباط‌کریم خرید و فروش آرا است‌، افزود: پس از پایان رسیدگی به تخلفات تبلیغاتی، رسیدگی قضائی به این ۱۴ پرونده آغاز خواهد شد.

قویدل با اشاره به اینکه قبل از برگزاری انتخابات هشدارهای فراوانی نسبت به برخورد قضائی با متخلفان داده بودیم، اظهار داشت: قانون فعلی در برخورد با تخلفات انتخاباتی بازدارندگی کافی ندارد و نمایندگان مجلس باید از هم اکنون به فکر بازنگری در نوع تخلفات و میزان مجازات باشند.

کد خبر 5376714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha