۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۴۱

فرماندار اشتهارد:

انتقال پساب تصفیه‌خانه ماهدشت به اشتهارد باعث کاهش ریزگرد می‌شود

انتقال پساب تصفیه‌خانه ماهدشت به اشتهارد باعث کاهش ریزگرد می‌شود

البرز - فرماندار اشتهارد گفت: انتقال پساب تصفیه‌خانه ماهدشت به این شهرستان فروکش کردن ریزگردهایی را که به دلیل کم‌آبی برای استان تهدید محسوب می‌شود به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد شیبک عصر جمعه در حاشیه بازدید استاندار البرز از تصفیه‌خانه پساب ماهدشت با تاکید بر نیاز فوری اشتهار به منابع آبی پایدار، بهره‌برداری از این پروژه را برای این شهرستان بسیار با اهمیت قلمداد کرد و گفت: توسعه کشاورزی به ویژه ایجاد گلخانه‌های مختلف در این اشتهارد در گرو اتمام و بهره‌برداری از این پروژه است.

وی افزود: میزان بیش از ۶۰۰ لیتر آب بر ثانیه که از خروجی این تصفیه‌خانه به سمت اشتهارد سرازیر می‌شود به عنوان یک منبع آبی پایدار قابل توجه و بسیار حیاتی است.

فرماندار اشتهارد تصریح کرد: اراضی کشاورزی وسیعی در منطقه اشتهارد وجود دارد که به دلیل کمبود منابع آبی بایر مانده و این منبع آبی می‌تواند به زیر کشت بردن این زمین‌ها و تقویت زیر بنایی و توسعه کشاورزی و در پی آن ایجاد اشتغال، تقویت سفره‌های زیر زمینی آب و درنهایت فروکش کردن ریزگردهایی را که به دلیل کم‌آبی برای استان تهدید محسوب می‌شود به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بیابان‌های اشتهارد سال‌هاست که به دلیل کم‌آبی و خشکی منابع آبی پایدار به یکی از کانون‌های ایجاد ریزگرد در استان البرز تبدیل شده است.

وی متذکر شد: از استاندار می‌خواهیم دستورات لازم برای تسریع در روند راه‌اندازی و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب کرج به اشتهارد را صادر تا بر این مطالبه جدی مردم اشتهارد در سایه عنایت دولت جامه عمل پوشیده شود.

کد خبر 5377756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha