۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

نگاه ها به صنعت چاپ نباید تنها اقتصادی باشد

نگاه ها به صنعت چاپ نباید تنها اقتصادی باشد

رشت- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مالیات دغدغه چاپخانه داران است، گفت: نگاه ها به فعالان این صنعت نباید تنها اقتصادی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان با اشاره به مشکلات فعالان حوزه فرهنگی به ویژه چاپخانه داران در زمینه مالیات، اظهار کرد: طی نشستی که با این افراد در روزهای گذشته برگزار شد یکی از مطالبات آنها رسیدگی به این موضوع بود.

وی با بیان اینکه باید نگاه به فعالیت چاپخانه داران در زمینه تعیین مالیات بر درآمد کمی متفاوت با سایر اصناف باشد، اضافه کرد: باید به چاپخانه‌ها به عنوان یک مرکز فرهنگی نگاه کرد و نباید به آن نگاه صرف اقتصادی داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه خدمت به حوزه چاپ خدمت به بخش‌های مختلف فرهنگی مانند کتاب، مطبوعات، تبلیغات، بسته بندی و غیره است، افزود: هزینه‌های خرید اقلام در چاپخانه‌ها چندین برابر افزایش یافته اما دستمزدها با کمترین افزایش روبرو بوده است.

وی در ادامه تأکید کرد: امیدواریم این دیدار در حل مشکل فعالان این حوزه و رونق بیشتر صنعت چاپ استان گیلان تأثیرگذار باشد.

نگاه های به صنعت چاپ نباید تنها اقتصادی باشد

مکانیزه شدن امور مالیاتی عملکرد سلیقه‌ای را کاهش می‌دهد

در ادامه این دیدار مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان با اشاره به اینکه قوانین مالیاتی تغییر کرده است، اظهار کرد: نیازمند آموزش مداوم برای پرداخت مالیات و تنظیم دفاتر مالیاتی هستیم.

محسن محمدی پور ادامه داد: با تغییر قوانین و مکانیزه شدن امور مالیاتی سلیقه‌ای عمل کردن به کمترین حد ممکن می‌رسد.

وی همچنین به موضوعات مطرح شده در این دیدار اشاره و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری بیشتری کمکی به فعالان صنعت چاپ کنیم.

کد خبر 5379913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha