۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۲

دبیر اولین کنگره بین المللی گسترش فرهنگ غدیر:

غدیر و نهج البلاغه دارای پیام جهانی است

 غدیر و نهج البلاغه دارای پیام جهانی است

ساری- دبیر اولین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر با تاکید بر ترویج فرهنگ غدیر گفت: غدیر و نهج البلاغه همانند اقیانوس ژرف، عمیق و الگو دارای پیام جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی پیش ازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه مازندران در پیشانی ایران باستان به عنوان پایگاه اولین حکومت اولین ثبت شده است، افزود: اگر بخواهیم علوی حفظ کنیم باید آنچه را که نیاکان ما به آموختند را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه پیامبری پیامبر و ولایت حضرت علی (ع) در دو کفه ترازو قرار دارد و برای ترویج فرهنگ غدیر باید تلاش و برنامه ریزی کنیم، گفت: جایگاه حضرت علی و نهج البلاغه همانند اقیانوس ژرف و عمیقی است و از هرمدخلی می‌توان وارد این حوزه شد.

وی بااشاره به تهیه فراخوان اولین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر گفت: آشنایی با فرهنگ غدیر توسط نسل نو و جوان از جمله اهداف است و مهمترین رسالت روحانیون و چهره‌های مؤثر، توجه کردن به شبهات نسل نو و جوان است.

حجت الاسلام ابراهیمی از فرهنگ غدیر به عنوان الگوی حکومتی یاد کرد و گفت: افق‌های جدیدی را می‌توان با استفاده از فرهنگ غدیر و نهج البلاغه گشود و مؤلفان می‌توانند در حوزه گام بردارند.

دبیر اولین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و و ترویج نهج البلاغه افزود: مقابله علمی با بحران‌های فردی و اجتماعی از منظر نهج البلاغه نشان می‌دهد که هرچه انسان بیشتر به نهج البلاغه نزدیک شود، می‌تواند مزه اصلی آن را بچشد.

وی با تاکید براینکه نهج البلاغه خوانی باید جایگاه خاص خود را در جامعه پیدا کند، اظهار داشت: اگر جایگاه نهج البلاغه را در جهان تبیین کنیم به دیگر اهداف خواهیم رسید.

وی گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه را امری مهم و ضروری برشمرد و گفت: غدیر دارای پیام جهانی است و تبیین مبانی معرفتی و فرهنگ غدیر از منظر قرآن، سیره معصومان و حضرت علی (ع) ضروری به شمار می‌رود.

حجت الاسلام ابراهیمی نقش و رسالت رسانه‌ها و انقلاب اسلامی را برای توسعه و گسترش فرهنگ غدیر مهم بیان کرد و گفت: اگر بخواهیم فرهنگ عامه را نسبت به غدیر بشناسیم و جامعه رویکرد جدید داشته باشد باید به مقوله غدیر و نهج البلاغه توجه کنیم.

دبیر اولین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه با اشاره به شکل گیری کمیته علمی کنگره و تلاش برای دریافت مجوز ic گفت: مقالات برتر کنگره چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز زمان و مکان برگزاری کنگره مشخص نشده است و اطلاع رسانی در این زمینه بعداً صورت می‌گیرد از محققان و پژوهشگران خواست برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://www.co-ghadir1401mazandaran.ir/ مراجعه کنند.

کد خبر 5379926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha