۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷

کارشناس هواشناسی:

سواحل استان بوشهر در اغلب ساعات مواج و متلاطم خواهد بود

سواحل استان بوشهر در اغلب ساعات مواج و متلاطم خواهد بود

بوشهر- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سواحل استان بوشهر در اغلب ساعات مواج و متلاطم خواهد بود.

پیام مساعدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر فردا سه شنبه با خروج تدریجی سامانه بارشی از استان، سرعت وزش باد شمال غربی روی دریا به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد و با تداوم وزش آن تا پایان هفته، سواحل استان در اغلب ساعات مواج و متلاطم خواهد بود.

وی اضافه کرد: طی این مدت دمای هوا نیز به طور محسوسی کاهش می‌یابد. ضمن اینکه در ساعاتی از وقت امروز و فردا ضمن افزایش پوشش ابر در سطح استان، وقوع بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق، عمدتاً در نواحی شمالی و مرکزی استان، پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط، عمدتاً مناطق شمالی و مرکزی استان، بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان ۱۰ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج در شمال خلیج فارس، شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۵۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی گاهی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا به تدریج در فراساحل شمالی ۱۲۰ تا ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 5379933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha