۱ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱

یک مقام مسئول به مهر خبر داد:

جزئیات حضور دانشجویان خوابگاهی در امتحانات پایان ترم علوم پزشکی

جزئیات حضور دانشجویان خوابگاهی در امتحانات پایان ترم علوم پزشکی

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از اجرای گروه های بندی دانشجویان و استفاده از ظرفیت نسبی برای زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

حمیدرضا اشراقی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت خوابگاه های علوم پزشکی در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی افزود: اصل موضوع حضوری بودن امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی در حوزه معاونت آموزشی تصمیم گیری شده است و با تاکید دوباره بر آن، امتحانات قطعا حضوری برگزار می شود.

وی افزود: به همین منظور حوزه دانشجویی نیز در دانشگاه های علوم پزشکی هماهنگی لازم را به عمل آورده و در بخش خوابگاه ها مکانیسمی پیاده می شود تا از ظرفیت نسبی به همراه اجرای پروتکل های بهداشتی استفاده شود.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی دانشجویان بر اساس زمان بندی در گروه هایی که از سوی دانشگاه گروه بندی شده در خوابگاه ها حضور می یابند. در واقع به گونه ای برنامه ریزی شده که دانشجویان در دسته ها و گروه های مشخص می آیند امتحان خود را برگزار می کنند و برمی گردند.

وی درباره شرایط ایمن در خوابگاه های علوم پزشکی اظهار داشت: پروتکل های بهداشتی در خوابگاه ها رعایت می شود و مضاف بر این همه دانشجویان علوم پزشکی جزء کسانی هستند که دو دوز واکسن و حتی برخی سه دوز واکسن را دریافت کرده اند.

اشراقی یادآور شد: ضمن اینکه در صورتی که نشانه هایی از ابتلا در میان دانشجویان مشاهده شود بلافاصله قرنطینه برای آنها اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته در یکی از بازدیدهایی که از خوابگاه ها داشتیم در یکی از خوابگاه ها با وجود استفاده ۷۰ درصدی از ظرفیت خوابگاه تنها ۲ دو مورد ابتلا گزارش شده بود که اقدامات درمانی لازم برای آنها اجرا شد. نکته مورد توجه این است که موارد گزارش شده نیز همگی موارد خفیف بوده اند و گزارش بیماری حاد نداشته ایم.

کد خبر 5381592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha