۲ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹

وضعیت آبی کرونا در اردبیل؛

شناسایی ۳۳ بیمار جدید کرونایی در اردبیل/ مردم همچنان رعایت کنند

شناسایی ۳۳ بیمار جدید کرونایی در اردبیل/ مردم همچنان رعایت کنند

اردبیل-تداوم وضعیت آبی کرونا در اغلب شهرهای استان اردبیل به معنی شرایط مطلوب در منطقه نیست و برای کنترل موفق این بیماری و جلوگیری از شیوع سویه جدید باید پروتکل های بهداشتی همچنان رعایت شود.

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با مراجعه ۳۳ بیمار جدید به مراکز درمانی تعداد کل بستری‌های استان به ۱۳۴ نفر رسید که این رقم در مقایسه با روزهای گذشته وضعیت ثابتی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تعداد فوتی‌های کرونا گفت: در شبانه روز گذشته با مرگ ۱ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان تعداد کل جان باختگان ناشی از ابتلاء به این بیماری به ۲ هزار و ۶۱۴ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: هم اکنون ۳۶ بیمار با تشخیص تیم پزشکی و درگیری نسبتاً شدید ریوی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تحت کنترل و درمان هستند.

حبیب زاده همچنین خاطرنشان کرد: با بهبودی و ترخیص ۲۰ بیمار دیگر در شبانه روز گذشته وضعیت بهبودیافتگان در استان نیز شرایطی پایدار و ثابت به خود گرفته است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پایبندی به موازین مراقبتی قطعاً این آمار روند رو به افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستانهای اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تا به امروز آمار کل واکسیناسیون در استان با احتساب دزهای تزریقی در شبانه روز گذشته به ۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۹۰۱ دز رسیده است.

کد خبر 5382379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha