وزیر نفت مصر:

آمریکا هنوز با انتقال گاز مصر به لبنان موافقت نکرده است

آمریکا هنوز با انتقال گاز مصر به لبنان موافقت نکرده است

وزیر نفت مصر اعلام کرد: تعطیلات و عید آغاز سال نو میلادی کمی تکمیل اقدامات برای صادرات گاز مصر به لبنان را به تاخیر می اندازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، طارق الملا، وزیر نفت مصر اعلام کرد هنوز برای آغاز انتقال گاز به لبنان، موافقت نهایی دولت آمریکا را کسب نکرده‌ایم.

الملا ضمن تاکید بر گفتگوهای مثبت با واشنگتن در این باره اظهار داشت: مصر و لبنان در حال بررسی مجموعه‌ای از راهکارها برای اصلاح بخش برق این کشور هستند.

وی با بیان اینکه قاهره آماده هر گونه همکاری برای حل مشکل برق لبنان است، تصریح کرد: تعطیلات و عید آغاز سال نو میلادی کمی تکمیل اقدامات برای صادرات گاز مصر به لبنان را به تاخیر می اندازد و با احتساب این مسائل، پمپاژ گاز به لبنان در اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی خواهد بود.

وزیر نفت مصر با تاکید بر اینکه توافق گازی مصر و لبنان کمتر از یک سال نخواهد بود، اظهار داشت: ما اکنون با طرف‌های بین‌المللی ذیربط درباره این پرونده مشغول گفتگو هستیم تا در آینده دچار اشکالات و غافلگیری نشویم، همچنین در تلاش هستیم تا از عدم نقض قانون سزار آمریکا اطمینان حاصل کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: لبنان برای تکمیل روند اکتشاف و سرمایه‌گذاری در منابع نفت و گاز خود به ثبات نیاز دارد و من در این خصوص خوشبین هستیم.

کد خبر 5382594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha