۳ دی ۱۴۰۰، ۲:۱۰

منابع آگاه:

طالبان همه پروازهای تخلیه از افغانستان را متوقف کرده است

طالبان همه پروازهای تخلیه از افغانستان را متوقف کرده است

طالبان همه پروازها از افغانستان را که توسط هواپیماهای قطری انجام میشده، متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان بی سی نیوز، طالبان طی دو هفته گذشته تمامی پروازهای تخلیه شهروندان از افغانستان را که توسط هواپیماهای قطری انجام میشده، متوقف کرده است.

گفته شده که طالبان می‌خواهند از این پروازها برای انتقال افراد خود به خارج برای کار کردن استفاده کنند.

یک منبع آگاه در این ارتباط گفته است که طالبان طی دو هفته گذشته تمام پروازهای مهاجران افغان را به دلیل اختلاف در مورد نحوه اداره فرودگاه کابل متوقف کرده است.

استدلال طالبان برای استفاده از پروازهای قطر جهت انتقال اعضای خود این است که آنها کشور را اداره می‌کنند و قطری‌ها از فضای هوایی و فرودگاه آنها استفاده می‌کنند، بنابراین آنها باید تعداد مشخصی صندلی در پروازها داشته باشند.

پروازهای چارتری برای پناهجویان افغان به مقصد ایالات متحده توسط قطر ایرویز انجام می‌شود و هواپیمایی قطر تنها شرکت هوایی که طالبان به آنها اجازه پرواز منظم از کابل را داده است.

از زمان خروج کامل آمریکا از افغانستان در اواخر ماه اوت، دولت بایدن گفته است که به تلاش برای خروج شهروندان آمریکایی از این کشور ادامه می‌دهد. ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این خبر به ان بی سی نیوز گفت: «ضروری است که فرودگاه کابل به منظور اطمینان از عبور ایمن، تجارت و مهمتر از همه کمک‌های بشردوستانه ضروری در افغانستان همچنان فعال بماند. قطری‌ها شرکای شکست ناپذیر و سخاوتمند در این کار مهم بوده‌اند و ما از سریع‌ترین راه حل ممکن حمایت می‌کنیم.»

کد خبر 5382735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha