۵ دی ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷

رئیس سازمان مدیریت بوشهر:

رشد اقتصادی استان بوشهر در سال آینده ۱۰ درصد پیش‌بینی شده است

رشد اقتصادی استان بوشهر در سال آینده ۱۰ درصد پیش‌بینی شده است

بوشهر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از افزایش ۲۳ درصدی اعتبارات استان در سال آینده خبر داد و گفت: رشد اقتصادی استان بوشهر ۱۰ درصد پیش‌بینی شده است.

علی درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر رشد اقتصادی و ارتقای بهره‌وری را از مهمترین مزایای بودجه سال آینده دانست و اظهار داشت: از دیگر ویژگی‌های بودجه سال آینده می‌توان به عدالت محوری، ثبات اقتصادی و ارتقا کیفیت بودجه‌ریزی اشاره کرد.

وی اعتبارات عمرانی و تملک دارایی استان بوشهر در سال جاری را هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: این اعتبارات برای سال آینده با افزایش ۲۳ درصدی به دو هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از افزایش اعتبار راه‌آهن استان خبر داد و بیان کرد: در سال آینده اعتبارات خط ریلی استان بوشهر از ۱۰۰ به ۱۲۵ میلیارد تومان رسیده است.

رشد اقتصادی بوشهر بالاتر از میانگین کشور

وی با اشاره به پیش بینی ۳۷۵ میلیارد تومان برای کریدور بزرگراه جنوب در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در اعتبارات سال آینده اعتبارات سد دالکی به ۱۳۶ میلیارد تومان و ساختمان سد دشت پلنگ و باغان به ۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

درویشی با اشاره به اینکه میزان رشد اقتصادی در سال آینده برای کشور هشت درصد پیش‌بینی شده است افزود: رشد اقتصادی استان بوشهر ۱۰ درصد پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته رشد اقتصادی هشت درصدی محقق نشده است ادامه داد: در سال جاری رشد اقتصادی ۳.۵ درصد از محل بهره‌وری و ۴.۵ درصد از محل سرمایه‌گذاری باید محقق شود.

کد خبر 5384537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha