۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۹

در لایحه بودجه سال آینده؛

اعتبارات عمرانی و تملک دارایی استان بوشهر ۲۳ درصد رشد دارد

اعتبارات عمرانی و تملک دارایی استان بوشهر ۲۳ درصد رشد دارد

بوشهر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر از رشد ۲۳ درصدی اعتبارات عمرانی و تملک دارایی این استان در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: اعتبارات عمرانی و تملک دارایی استان بوشهر در لایحه بودجه سال آینده دو هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی و تملک دارایی استان بوشهر در سال جاری را هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان است گفت: در لایحه بودجه سال آینده برنامه آمایش سرزمینی مورد توجه ویژه قرار دارد و بر این اساس طرح‌ها و پروژه‌ها اجرایی می‌شود و همچنین تولید و اشتغال محور این لایحه است.

درویشی اهداف اجرایی شدن طرح آمایش سرزمینی را عدالت محوری دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح نظام بانکی یکی از مطالبات مهم مردم است که این مهم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر اضافه کرد: توسعه سرمایه‌گذاری و اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی و تولیدی که الزامات رشد اقتصادی ۸ درصدی است در سال‌های گذشته محقق نشد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی از سال ۱۳۹۱ تاکنون حدود ۶.۷ درصد بوده است تصریح کرد: ۳.۵ درصد از محل بهره‌وری و ۴.۵ درصد از محل سرمایه‌گذاری رشد ۸ درصدی محقق می‌شود.

افزایش اعتبارات هزینه‌ای

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر رشد اقتصادی استان بوشهر را به‌صورت میانگین ۵.۹ درصد دانست و تصریح کرد: سال آینده این میزان رشد اقتصادی به هشت درصد برای کشور و استان بوشهر ۱۰ درصد پیش‌بینی شده است.

درویشی از افزایش اعتبارات هزینه‌ای استان بوشهر در سال آینده خبر داد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان بوشهر از ۵۰۰ میلیارد تومان سال جاری به ۶۲۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر، با اشاره به اعتبارات طرح‌های عمرانی از محل ردیف‌های ملی افزود: اعتبارات از محل ردیف‌های ملی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش‌یافته و پروژه خط ریلی بوشهر از محل ردیف ملی از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۱۲۵ میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 5376417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha