۶ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶

شهردار فردوس:

حوزه حمل و نقل شهرداری فردوس برای اولین بار بودجه مستقل گرفت

حوزه حمل و نقل شهرداری فردوس برای اولین بار بودجه مستقل گرفت

فردوس- شهردار فردوس گفت: برای اولین بار به سازمان حمل و نقل عمومی این شهرداری ۴۷۵ میلیون تومان به عنوان بودجه مستقل اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اکبری عصر دوشنبه در آئین تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل عمومی فردوس و حومه افزود: با شیوع کرونا بسیاری از حوزه‌های خدماتی دچار مشکل شدند ولی حوزه حمل و نقل عمومی شهر فردوس بسیار خوش درخشید و خطر را به جان خریدند و در خدمات دهی به شهروندان کاستی و یا کوتاهی نکردند.

وی تاکید کرد: توجه به این حوزه مهم از اولویت‌های مهم شورای اسلامی و شهرداری است و بر این اساس برای اولین بار بودجه مستقلی به حوزه حمل و نقل عمومی شهر فردوس اختصاص دادیم.

وی عنوان کرد: از مجموع بودجه ۴۷۵ میلیون تومانی این حوزه ۱۰۰ میلیون تومان از محل درآمد پارکبان‌ها، ۱۷۵ میلیون تومان از محل صدور و تمدید پروانه‌های رانندگان و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از بودجه شهرداری کمک خواهد شد.

اکبری به محل هزینه این بودجه نیز اشاره کرد و گفت: ۶۰ میلیون تومان در جهت حمایت از ناوگان حمل و نقل شهر فردوس، ترویج فرهنگ ترافیک و آموزش شهروندی، ۱۰۰ میلیون تومان ویژه تجهیزات مرکز کنترل ترافیک و بهسازی پایانه مسافربری، ۱۰۰ میلیون تومان هزینه پارکبان، ۶۵ میلیون تومان جهت خرید ملزومات ترافیکی و ۱۵۰ میلیون تومان نیز در راستای خرید نرم افزار کارت خوان و تاکسی متر هزینه خواهد شد.

شهردار فردوس با بیان اینکه یکی از گلایه‌های مهم شهروندان اضافه دریافتی کرایه تاکسی‌های درون شهری است گفت: با راه اندازی این نرم افزار کرایه‌ها بر اساس تاکسی متر و میزان پیمایش مشخص و به صورت عادلانه توسط رانندگان دریافت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۷ دستگاه تاکسی زرد، ۱۵ مینی بوس و ۲ دستگاه اتوبوس در سطح شهر فردوس و حومه فعال و مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند.

اکبری از راه اندازی سامانه ۱۳۳ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه پاسخ گویی خودکار به شهروندان به منظور نظارت بر تاکسیرانی و دریافت انتقادات و پیشنهادات میسر خواهد شد.

شهردار فردوس از پرداخت یارانه ویژه به چندین مسیر کم مسافر شهر فردوس شامل: ربانی املشی، حافظ و تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: رانندگانی که حاضر به خدمات دهی در این مسیرها شوند هر ماه یارانه دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی در حوزه حمل و نقل درون شهری گفت: ماهیانه به دو نفر از رانندگانی که بیشترین پیمایش و خدمات دهی به شهروندان را داشته باشند کارت نقدی ۵۰۰ هزارتومانی اهدا خواهد شد.

حمید حلاج مقدم فرماندار فردوس نیز با بیان اینکه شبکه حمل و نقل مسافر در ایام کرونا آسیب‌های زیادی دید گفت: علیرغم اینکه تمهیدات دولت و تسهیلات کرونایی گره‌ای از مشکلات این قشر زحمتکش باز نکرد، با این وجود رانندگان متعهد هیچ گاه خدمات دهی به شهروندان را متوقف نکردند.

در این مراسم از ۱۱ راننده پیشکسوت که سه نفر از آنها بیش از ۴ دهه فعالیت داشته‌اند، ۲۲ راننده که ماهیانه بیشتر از ۶ هزار کیلومتر پیمایش داشته‌اند و ۴۲ راننده دیگر با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

کد خبر 5385595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha