۷ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۱۴

مدیرکل هواشناسی بوشهر:

سواحل استان بوشهر متلاطم است/ اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی

سواحل استان بوشهر متلاطم است/ اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی

بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود، گفت: این وضعیت باعث اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی می شود.

فرج‌الله شکوهی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی طی روز چهارشنبه تا اوایل روز دوشنبه آینده و افزایش ناپایداری‌های جوی همراه با رگبار باران و رعد و برق و وزش باد گاهی تندبادهای لحظه‌ای، پیش بینی می‌شود خلیج فارس و سواحل استان بوشهر نیز طی این مدت به تناوب مواج و تلاطم باشد.

وی از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای، مواج شدن خلیج فارس، رگبار باران و رعد و برق خبر داد و افزود: خلیج فارس و به تناوب سواحل و فراساحل استان بوشهر تحت تأثیر این شرایط قرار خواهند گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: این وضعیت باعث اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، احتمال غرق شدن شناورها بویژه شناورهای کوچک خواهد شد.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود که طی این مدت از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود

شکوهی‌پور با اشاره به نفوذ سامانه بارشی به استان و فعالیت آن تا اواسط هفته آینده ادامه داد: به تناوب ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع بارش باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق همراه با تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

احتمال وقوع سیل

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود طی ظهر روز شنبه تا اوایل دوشنبه، بارندگی تشدید شود که در غالب نقاط بویژه نقاط جنوبی استان جاری شدن سیلاب‌های موقت را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و افزایش ابر، فردا به تدریج ابری در برخی نقاط همراه با بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و در قسمت‌های مرکزی و جنوبی بر روی دریا تا ۳۸ کیلومتر در ساعت، از فردا در همه مناطق ۱۰ تا ۳۸ گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور گفت: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل مرکزی و جنوبی تا ۱۲۰ سانتیمتر، فردا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 5386274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha