۷ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۱۴

اسفندماه امسال؛

دومین جشنواره ملی زیلوی برتر در میبد برگزار می‌شود

دومین جشنواره ملی زیلوی برتر در میبد برگزار می‌شود

یزد- دومین جشنواره میل زیلوی برتر نهم اسفندماه سال جاری در دو بخش رقابتی و غیررقابتی در میبد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دومین جشنواره ملی زیلوی برتر، ظهر سه‌شنبه در نشستی خبری در موزه زیلوی میبد از برگزاری دومین جشنواره ملی زیلو در میبد با هدف احیای این دست بافته خلاقانه و هنرمندانه میبدی‌ها خبر داد.

محمد دهقان بنادکی با اشاره به راه اندازی خوشه زیلو در راستای حمایت از کسب و کارهای کوچک بیان کرد: اکنون در همین راستا، دومین جشنواره ملی زیلوی برتر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای برگزاری این جشنواره، همه دستگاه های مرتبط نظیر میراث فرهنگی، شهرداری، انجمن زیلوبافان میبد و.... را گردهم جمع کرده‌ایم تا ظرفیت‌ها در حوزه زیلو پراکنده نباشد و همه در یک مسیر برای احیای این هنر صنعت تلاش کنند.

دهقان بنادکی عنوان کرد: عامل اصلی در این زمینه، بافندگان و هنرمندان هنرصنعت زیلو هستند و فعالیت‌های زیلوبافان در قالب انجمن زیلوبافان میبد ساماندهی شده و در معاونت صنایع کوچک از ایده‌ها، برنامه ها و پروژه های بافندگان حمایت می کنیم.

رئیس دومین جشنواره ملی زیلوی برتر ادامه داد: هدف غایی و نهایی همه ما، اعتلای این هنر صنعت است و مهمترین بعد در این زمینه، جنبه‌های میراثی هنر زیلوبافی است.

دهقان بنادکی بیان کرد: امیدواریم بعد از گذر عبور از بیماری کرونا با ورود مجدد گردشگران به استان یزد، شاهد رونق بیشتری در صنعت زیلو استان یزد و شهرستان میبد باشیم.

وی یادآور شد: جشنواره زیلوی برتر یکی از برنامه هایی است که با هدف ترویج، نشر و معرفی این هنرصنعت به جامعه اجرا می شود.

کد خبر 5386528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha