۸ دی ۱۴۰۰، ۱۷:۴۱

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی معرفی شد

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی معرفی شد

اراک - «سید سعید میرنظامی مدنی» در حکمی از سوی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران به سمت سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی معرفی و منصوب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تکریم و معارفه مدیرکل استاندارد استان مرکزی ظهر چهارشنبه در اراک برگزار شد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی معرفی شد

ماشااله درستکار معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان ملی استاندارد ایران در این جلسه گفت: تعداد کارکنان سازمان استاندارد ایران، ۲ هزار و ۷۰۰ نفر برآورد شده و این در حالی است که بیش از ۲۰ هزار نفر در سایر بخش‌های استاندارد فعالیت دارند و اکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه همکار با سازمان ملی استاندارد ایران همکاری دارند.

۳۰ هزار استاندارد ملی در کشور تدوین شده است

وی با اشاره به تدوین ۳۰ هزار استاندارد ملی در کشور ادامه داد: سازمان ملی استاندارد به لحاظ توجه به مباحث فنی در منطقه و حتی دنیا در زمره بهترین ناظرها قرار دارد بنابراین از مدیریت ارشد استان انتظار می‌رود بحث فنی این اداره را پشتیبانی کنند و تأمین نیروی انسانی اداره کل استاندارد استان مرکزی با تعامل و همکاری مسئولان استانی و کشور در دستور کار قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: بالغ بر ۱۷۹ سازمان بازرسی تأیید صلاحیت شده با این سازمان نیز تعامل مستمر دارند و نیاز است بخش‌های اداری، پشتیبانی و هزینه‌ای کارکنان استاندارد در استان مرکزی تقویت شود و موارد مربوط به تأمین تجهیزات و تعمیرات نیز از محل پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران تأمین می‌شود.

استاندارد یک نهاد عالی نظارتی است

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در این جلسه عنوان کرد: در کشور ما ۳۵ تا ۴۰ نهاد نظارتی وجود دارد اما نقش سازمان ملی استاندارد در این میان برجسته است و این سازمان یک نهاد عالی نظارتی است.

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی معرفی شد

وی تاکید کرد: وظیفه تنظیم گری مقررات یکی از وظایف مهم و جدی سازمان ملی استاندارد است و هیچ قانونی قابل اجرا نیست مگر اینکه به مقررات تبدیل شود و این مقررات واسط بین قانون و صحنه اجراست.

استاندار مرکزی تصریح کرد: استاندارد نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای را در زندگی، سلامت و رفاه مردم دارد، توجه به اعتبار و بودجه مورد نیاز این سازمان باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد و هر چه سریع‌تر نسبت به تأمین این اعتبار اقدام شود.

امیدواریم در افزایش کیفیت زندگی مردم مؤثر باشیم

سیدسعید میرنظامی مدنی هم در این مراسم گفت: اداره کل استاندارد استان به لحاظ اعتباری وضعیت اسفباری دارد که امیدواریم شاهد توجه بیشتر به این موضوع با تعامل و همکاری مدیریت ارشد اجرایی استان باشیم.

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی معرفی شد

وی ادامه داد: استاندارد استان مرکزی در اوایل دهه ۹۰ وضعیت مناسبی نداشت و در رتبه بندی سازمان در رده‌های پایین کشور قرار داشت اما با تلاش همکاران استان رشد خوبی پیدا کرد به طوری که در جشنواره شهید رجایی به دلیل جهش رتبه مورد تقدیر قرار گرفت بنابراین اطمینان دارم با تلاش همکاران و حمایت مسئولان می‌توانیم تحول چشمگیری را رقم بزنیم.

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی بیان کرد: متأسفانه عدم توجه به کیفیت‌ها عامل بخشی از آلودگی هوای موجود شده و این وضعیت اسفبار را به بار آورده است.

میرنظامی تاکید کرد: امیدواریم ظرفیت‌های قانونی خوبی چون قانون تقویت و توسعه استاندارد در راستای افزایش کیفیت زندگی مردم و کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

کد خبر 5387419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha