۹ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵

سرپرست فرمانداری بیله‌سوار:

حقابه بیله‌سوار باید با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه محقق شود

حقابه بیله‌سوار باید با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه محقق شود

اردبیل- سرپرست فرمانداری شهرستان بیله‌سوار گفت: حقابه بیله‌سوار بر اساس ظرفیت‌های کشاورزی باید تحقق یابد و عدالت در توزیع آب ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، صاحبعلی اصغری ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: طی جلسه‌ای با مسئولان استانی در زمینه آب بهای کشاورزان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: نظارت بر لای‌روبی و زهکشی کانال شبکه مغان در حوزه شهرستان انجام خواهد شد و در صورت نیاز اقدامات جهت لای‌روبی مسیر اقدام می‌شود.

سرپرست فرماندارفرمانداری بیله‌سوار با اشاره به اینکه با توجه به وسعت حوزه کشاورزی در شهرستان تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم آبیاری نوین در شهرستان ضروری است، گفت: حقابه بیله‌سوار بر اساس ظرفیت‌های کشاورزی باید تحقق یافته و عدالت در توزیع آب ضروری است.

در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان بیله‌سوار نیز افزود: مدیریت و برنامه‌ریزی مؤثر در حوزه آب کشاورزی در بیله‌سوار ضروری است که بحران آب کشاورزی در حال حاضر به یکی از بزرگترین چالش‌های موجود در شهرستان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام جابر عزیزی خاطر نشان کرد: بسیاری از محصولات استراتژیک کشاورزی کشور در شهرستان بیله‌سوار کشت شده اما منابع آبی در منطقه برای جلوگیری از تنش‌های آبی عادلانه توزیع نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بیله‌سوار به دلیل قرار گرفتن در انتهای شبکه از آب قانونی برخوردار نیست و برنامه‌ریزی و مدیریت در این زمینه باید افزایش یابد تا از حقابه قانونی خود برخوردار باشد.

امام جمعه بیله‌سوار با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته حدود ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در نتیجه بی‌تدبیری از آب بی‌بهره ماند، بیان کرد: این شهرستان قطب کشاورزی استان اردبیل است و درآمد نیمی از خانواده‌ها به کشاورزی وابسته است و ضرورت دارد آب مورد نیاز کشاورزی تأمین شود.

حجت‌الاسلام عزیزی نشت آب و برداشت غیر مجاز آب کشاورزی از کانال اصلی را از مشکلات این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: نظارت در این زمینه باید افزایش یابد و با افرادی که قاچاق آب انجام می‌دهند باید برخورد شود.

کد خبر 5387915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha