۱۱ دی ۱۴۰۰، ۹:۴۶

فرماندار رزن عنوان کرد؛

پیگیری برای کاهش کشت محصولات پرآب بر در شهرستان رزن

پیگیری برای کاهش کشت محصولات پرآب بر در شهرستان رزن

همدان- فرماندار رزن گفت: کاهش سطح زیرکشت محصولات پر آب بر همچون هندوانه و سیب زمینی و از طرفی کشت محصولات با نیاز آبی کم و توسعه گلخانه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری شنبه در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان رزن با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و کاهش آب کشاورزی اصلاح الگوی کشت را برای ادامه کشاورزی بسیار حیاتی دانست و گفت: کاهش سطح زیر کشت محصولات پر آب بر همچون هندوانه و سیب زمینی و از طرفی کشت محصولات با نیاز آبی کم و توسعه گلخانه در دستور کار قرار دارد.

وی، میزان سطح زیر کشت گلخانه‌های شهرستان رزن را ۲۳ هکتار عنوان کرد و گفت: هم اکنون هفت و نیم هکتار دیگر گلخانه در شهرستان رزن در دست احداث است که روند ساخت و ایجاد گلخانه‌ها با توجه به اشتغال بالا و مصرف بهینه آب تسریع خواهد شد.

در ادامه، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رزن نیز از ایجاد اولین کارخانه تولید خوراک طیور در شهرستان رزن خبر داد و گفت: با تخصیص هزار تن نهاده‌های دامی برای شهرستان رزن مشکل تولید کنندگان تا حدی حل خواهد شد.

محمود فتحی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون، بالغ بر ۳ هزار ۸۰۰ تن کود پاییزه در شهرستان رزن توزیع شده است.

وی با تصریح بر اینکه هم اکنون هم توزیع کود بهاره در شهرستان رزن آغاز شده است، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رزن تحت پوشش بیمه کشاورزی قرارگرفته است.

کد خبر 5388945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha